Facebook ile para kazanmak mümkün mü? Facebook ile para kazanmak mümkün mü?

The loading screen of the Facebook application on a mobile phone is seen in this photo illustration taken in Lavigny May 16, 2012. Facebook Inc increased the size of its initial public offering by almost 25 percent, and could raise as much as $16 billion as strong investor demand for a share of the No.1 social network trumps debate about its long-term potential to make money. Facebook, founded eight years ago by Mark Zuckerberg in a Harvard dorm room, said on Wednesday it will add about 84 million shares to its IPO, floating about 421 million shares in an offering expected to be priced on Thursday. REUTERS/Valentin Flauraud (SWITZERLAND - Tags: BUSINESS SCIENCE TECHNOLOGY SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY) - RTR325LC

Facebook’un yaptığı bir anket çalışması, sosyal ağda yakında paylaşımlara bağış tuşu eklenebileceğinin sinyallerini veriyor.

Facebook’ta dolaşırken sıkça gördüğümüz “her like 1 dolar bağış”, “her 500 like bir tekerlekli sandalye” gibi asılsız paylaşımlardan çok daha mantıklı bir sistem yakında kullanıcılara sunulabilir. İlk olarak The Verge tarafından tespit edilen yeni bir kullanıcı anketine göre, yakında kullanıcılar tarafından yapılan paylaşımlara bağış (ya da bahşiş) tuşu eklenebilir.

Yakın dönemde Hızlı Makaleler (Instant Articles) özelliğini tüm yayıncıların kullanımına açan sosyal ağ, içerik üreticilere yeni gelir modelleri oluşturabilmek adına önemli adımlar atıyor. Yayın hayatına veda eden ünlü teknoloji sitesi GigaOM’un kurucusu Om Malik bile yazdığı bir makalede şirketini bugün sıfırdan kuracak olsa, bir web sitesi açmak yerine bir Facebook sayfasının yeterli olacağını belirtiyor. Ancak bunu paraya dönüştürme konusunda sıkıntı yaşadığını da itiraf ediyor. Her bir paylaşım için gelir sağlama imkanı sunulursa, Malik ve daha birçok yayıncının 1,5 milyar kullanıcıya sahip bu dev oyun sahasına akın edeceğine şüphe yok.

facebook-para-kazanma

Facebook yeni blog cenneti olabilir

Aynı ankette, sosyal medya devinin içerik üreticilere gelir oluşturmak amacıyla farklı yolları da gözden geçirdiği anlaşılıyor. Bu modeller arasında markalı içerikler (yakın zamanda onaylı sayfalar için devreye giren özellik) ve gönderilere Facebook reklamları almak da bulunuyor. Bu yöntemlerden biri bile hayata geçse, başta blogger’lar ve YouTuber’lar olmak üzere internet üzerindeki tüm içerik üreticiler Facebook’a adeta akın edecektir.

Mark Zuckerberg’in kurduğu sosyal ağın, reklam alanında son yıllarda yakaladığı ivme sayesinde Google seviyesinde bir deve dönüşmesiyle birlikte kıymetli içeriklerden gelir elde etmek ve bunu üreticilerle paylaşmak için pek çok fikri olduğu ortada. Bakalım hem şirkete hem de kullanıcılara faydalı olacak bir orta yol bulunabilecek mi…

 

Kaynak: Techinside

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir