Giphy’nin değeri 600 milyon dolara yükseldi Sosyopat Dijital Çözümler

giphyseriesc

Popüler GIF servisi Giphy, 72 milyon dolarlık yeni fonlamayla, toplamda 1 milyar dolar değere yaklaştı.

 

Küçük ama zekice bir fikrin ne kadar başarılı bir girişime dönüşebileceğinin son örneği, Giphy oldu.

Sosyal medyada hızla popülerleşen GIF animasyonları bir merkezde toplayarak kategorilendiren ve kolayca aranmasını sağlayan Giphy, henüz tek kuruş para kazanamıyor olmasına rağmen, yatırımcılardan aldığı 72 milyon dolarlık yeni fon ile birlikte toplam değerini 600 milyon dolara yükseltti.

Popüler GIF servisi, Şubat ayında da 55 milyon dolar fon bularak dikkatleri üzerine çekmişti.

Başkalarının ürettiği hazır içeriği toplayıp dağıtan çok basit bir servis olmasına rağmen değerinin hızla 1 milyar dolara yaklaşması, onu Silikon Vadisi’nin de gündemine taşıdı.

Güçlü bir pazarlama aracı olarak Giphy

Ancak servis sadece içerik toplayan ve yayınlayan basit bir web sitesi olarak işlev görmüyor. Şirketin pazarlama uzmanları, GIF servisi ile dev markalar arasında önemli anlaşmalar imzalıyorlar. Örneğin, geçtiğimiz haftalarda McDonalds ve Nike ile varılan anlaşma gereğince Giphy’de markalı GIF animasyonları yayınlanmaya başlamıştı.

Henüz 3 yaşında olan startup’ın şimdiden 100 milyon kullanıcısı bulunuyor ve kullanıcı sayısı hızla artıyor. GIF servisinin CEO’su Alex Chung da Silikon Vadisi’nin yeni milyarderi olma hedefine aynı hızla yaklaşıyor.

TechInside

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir