Özellikle bir uygulamayı çok sevdiğinizde, uygulama içi abonelik tarafından kandırıldınız mı? Bunun cevabının herkes tarafından olmasa da evet olacağından emin olabiliriz. Google Play artık uygulama içi abonelik için daha fazla şeffaflığın zorunlu olacağı abonelik politikasında bir güncelleme planladı.
Duyuruyu bir blog yazısı aracılığıyla yaptıktan sonra, Google Play Ürün Yöneticisi Angela Ying, şirketin kullanıcılarının platformda mevcut olan uygulamaya daha fazla güvenmesini ve abonelik planlarına ilişkin açık talimatların ayrılmaz bir şekilde oynamasını istediğini belirtti.
Geliştiriciler için “en iyi uygulamalara” dayalı liste, öncelikle abone olarak alacağınız avantajları içeriyor. Uygulamanın bazı özel bölümlerini veya tümünü abonelik maliyetini faturalandırma ve yenileme döngüsünü ve diğerlerini kullanılabilir hale getirilmesi gerekiyor. Ayrıca tekliflerin şartları da daha açık.
Ayrıca, ihlallerle ilgili daha fazla açıklama yapmak için Google’ın ayrı olarak bir geliştiricinin kurallara otomatik yenileme ve aylık ücretler hakkında bilgi vermediği taktirde karşılığında katı bir ceza alması gerekebileceğini belirten Politika Merkezin’de bir liste bulunuyor.
Google, benzer bilgileri almak için ek adımları takip etme, uygulamayı büyük ölçüde indirme ihtiyacını ortadan kaldırmak istiyor ve tüm geliştiricilerin 16 Haziran 2020’den itibaren önce güncellenmiş politikaya uymaları gerekiyor.
Ücretsiz denemeler ve tanıtım teklifleri sunmak isteyen geliştiricilerin, kullanıcıları ücretsiz deneme süresinin bitiş tarihi, ücretlendirmesi, dahil edilmesi, bitiş tarihi ve ücretli aboneliğin başlangıcı hakkında bilgilendirmeleri gerektiği de yer alıor. Bunun yanı sıra, Google ayrıca ücretli aboneliğe gitmemeye karar verirlerse geliştiricilerin deneme teklifinin sonlandırılmasıyla ilgili talimatlar vermelerini de istiyor. Öte yandan, uygulama içi teklife zaten abone olmuşsa, geliştiricinin teklifi nasıl iptal edebileceğini veya yönetebileceğini açıklaması da gerekiyor.
Şeffaflığı Hakkında;
Google, kullanıcıları aldatıcı avantajlar için paralarının büyük bir kısmını harcamaya yönelten yanıltıcı abonelikleri azaltmaya çalışıyor. Dev arama motoru, ödeme sepetinde gerekli tüm iyileştirmeleri bile yaptı ve bu da her zamankinden daha şeffaf görünüyor.
Ayrıca, bir kullanıcı ücretsiz deneme sürümündeyse, artık tanıtım teklifinin durumu hakkında elektronik posta hatırlatıcısı içeren mailler de alacak. Ayrıca belirli uygulamalarla 3 aylık, 6 aylık veya yıllık planları olan kullanıcılar için yenileme hatırlatıcılarını daha etkin tutacaktır.