Bir zamanlar geçici bir mesajlaşma uygulaması olan Snapchat, yaptığı yenilikler ile yerini sağlamlaştırmaya çalışıyor. Platform, küçük bir grup ABD‘li içerik üreticilerinin Hikayelerinin ortasında yer alan reklamları test ediyor. Özelliğin, önümüzdeki aylarda daha fazla kullanıcıya sunulması bekleniyor.
Özellik, Snap Star’lar tarafından kullanılacak
Snapchat, son zamanlarda içerik üreticilerinin uygulamada bulunmalarından para kazanmaları için çeşitli yollar eklemişti. Kullanıcılar zaten arkadaşlarının Hikayeleri arasında ve Keşfet kısmında reklamlar görüyordu. Ancak içerik üreticiler yeni özellik ile birlikte reklam gelirinden pay alacak.
Snapchat’te bir içerik üreticisi, Hikayesine reklam yerleştirdiği zaman platform, geliri içerik üreticisiyle paylaşacak. Şirket gelir paylaşımının, katılım ve gönderi sıklığı gibi durumlarla ilgili olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda bu özellik yalnızca, geniş takipçi kitlesine sahip olan ve doğrulanmış içerik üreticileri Snap Star‘lar tarafından kullanılabiliyor olacak.
Snapchat, Spotlight’a odaklanıyor
Bu özellik, Snapchat kullanıcılarının Hikaye özelliği üzerinden TikTok’a benzer içeriğe doğru yönelmesiyle birlikte ortaya çıktı. Snapchat CEO’su Evan Spiegel, bu ayın başlarında yatırımcılara, kullanıcıların hikayelerini yayınlamak ve görüntülemek için daha az bir zaman harcadıklarını ve bunun yerine Snapchat’in TikTok eşdeğeri olan Spotlight‘a odaklandıklarını belirtti.
Şirket, kullanıcıların Spotlight’ta daha çok içerik üretmesi için teşvik ediyor. Bunun için de 2020’nin sonuna kadar günde 1 milyon dolar ödeyeceklerini açıkladı. Platform, şimdi en iyi Spotlight videoları yapan içerik üreticilerine aylık milyonlarca dolar ödediğini belirtiyor.