Apple, bugün hizmet tekliflerinin erişimini resmi olarak genişletti ve önemli içerik işletmelerini daha fazla ülkeye getirdi. “Music, Arcade, News, TV+”
Genişleme, 20 yeni ülkede App Store, Apple Arcade, Apple Podcast’leri ve iCloud’un piyasaya sürüldüğünü gösteriyor. Bu arada Apple Music toplam 72 yeni pazarda görücüye çıktı. Yeni ülkelerin 52’sinde Apple Music ücretsiz denemesine kayıt olan kullanıcılar, normal üç aylık deneme tekliflerine kıyasla hizmeti altı ay boyunca ücretsiz olarak kullanılabilecekler.
Bu dünya genelinde daha fazla kullanıcısının cihazlarının temel özelliklerine erişebileceği anlamına gelir. Dünyada, App Store’a erişmeden iPhone kullanan insanlar olduğuna inanmak neredeyse inanılmaz. Genişletme, geliştiricilere yeni para kazanma fırsatları sunmanın yanı sıra Apple’ın hizmet gelirini artırmasına yardımcı olacak.
Basın bültenine göre App Store, Arcade, Music, Podcast’ler ve iCloud şu anda kullanıma hazır:
- Afrika: Kamerun, Fildişi Sahili, Demokratik Kongo Cumhuriyeti, Gabon, Libya, Fas, Ruanda ve Zambiya.
- Asya-Pasifik: Maldivler ve Myanmar.
- Avrupa: Bosna Hersek, Gürcistan, Kosova, Karadağ ve Sırbistan.
- Orta Doğu: Afganistan (Apple Music hariç) ve Irak.
- Okyanusya: Nauru (Apple Music hariç) Tonga ve Vanuatu.
Apple Music, altı aylık bir promosyon denemesiyle bu ülkelerde de satışa sunulacak.
- Afrika: Cezayir, Angola, Benin, Çad, Liberya, Madagaskar, Malavi, Mali, Moritanya, Mozambik, Namibya, Kongo Cumhuriyeti, Senegal, Seyşel Adaları, Sierra Leone, Tanzanya ve Tunus.
- Asya-Pasifik: Butan.
- Avrupa: Hırvatistan, İzlanda ve Kuzey Makedonya.
- Latin Amerika ve Karayipler: Bahamalar, Guyana, Jamaika, Montserrat, Saint Lucia, Saint Vincent ve Grenadinler, Surinam, Turks ve Caicos Adaları ve Uruguay.
- Orta Doğu: Kuveyt, Katar ve Yemen.
- Okyanusya: Solomon Adaları.
Elbette, bu bölgelerdeki kullanıcılar coğrafi olarak uygun yerelleştirilmiş içerik bekleyebilirler. Örneğin, Music, Africa Now veya Ghana Bounce gibi yerel olarak hedeflenen yeni çalma listelerini başlatıyor.
Finansal açıdan şirket, son yıllarda gelir artışını artırmak için Hizmetlere güveniyor. Bu gelirin büyük kısmı Apple’ın App Store uygulama satışlarındaki %30’luk kesiminden geliyor. Son zamanlarda bu turtayı çeşitlendirmek ve büyütmek için güçlü hedefler gösterdi. Geçen yıla kadar Apple’ın içerik hizmetleri Music ve iTunes Store ile sınırlıydı. Apple 2019’da News +, Arcade ve TV+ girişimlerini başlattı.
Şirketin önümüzdeki birkaç yıl içinde her bir hizmeti ayrı ayrı satın almaktan daha düşük bir ücret karşılığında Music, News +, Arcade ve TV +’nın bir kombinasyonunu sunacak ve bir medya hizmetleri paketi başlatması bekleniliyor.