Avustralya’nın rekabet bekçi içeriklerini kullanarak Avustralya medya şirketlerini ödemeye teknoloji devlerini zorlayacak Facebook ve Google için bir davranış kodu oluşturmak için bu talimatı verdi. Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu, gönüllü bir davranış kodu geliştirmeye çalışıyordu. Ancak Avustralya hükumetine içerik ödemesi konusunda gönüllü bir anlaşma yapmanın “olası” olmadığını söyledi.
ACCC, 2019 Dijital Platform araştırmasından gelen bir dize tavsiyenin bir parçası olarak kod üzerinde çalışıyordu. Treassureer Josh Frydenberg, Yaptığı araştırmanın raporunda, gizlilik endişelerine ek olarak. Avustralya, Google ve Facebook’un içeriğinin büyük kısmının medya kuruluşlarından gelmesine rağmen çevrimiçi reklam gelirlerinden büyük bir pay aldığını söyledi.
Raporda, şirketlerin içeriklerini nasıl ödeyecekleri konusunda haber medyasıyla müzakere etmelerini ve medya şirketlerine çevrimiçi içerik sıralamalarını etkileyebilecek algoritma değişikliklerini tavsiye etmelerini gerektiren gönüllü bir kod çağrısında bulundu. ACCC’nin yazdığı zorunlu kod cezaları içeren ve hangi içeriğin dahil edileceğini tanımlayıcısıdır.
Frydenberg, “İçerik üretenlerin ücretinin ödenmesi adil olur” dedi.
Başka yerde ABD ve bu gibi Avustralya’nın gazete ve medya organları, korona virüs salgın nedeniyle ekonomik krizden kötü-hit olmuştur. Büyük Avustralyalı medya şirketleri, personelden maaş kesintisi yapmalarını istedi. Bazı gazeteler Facebook ve Google reklam gelirindeki keskin düşüş nedeniyle üretimi durdurdu.
Guardian’e göre, davranış kurallarının taslağının Temmuz sonuna tamamlanması bekleniliyor.
Avustralya ve Yeni Zelanda Genel Müdürü Will Easton, Elektronik posta yolu ile yaptığı açıklamada, Şirketin Avustralya hükumetinin duyurusu nedeniyle “hayal kırıklığına uğradığını” söyledi. Facebook, Avustralyalı yayıncıları desteklemek için içerik düzenlemeleri, ortaklıklar ve eğitim yoluyla “milyonlarca dolar” yatırım yaptı.
Covid-19, yayıncılarda dahil olmak üzere ülke çapındaki her işi ve sektörü etkiledi. Bu yüzden reklam gelirlerinin düştüğü bir zamanda haber kuruluşlarını desteklemek için yeni küresel bir yayın duyurduk” dedi Easton. 100 milyon dolarlık Facebook haber endüstrisine yatırım yapma sözü verdi. “Haber içeriğinin dağılımı konusunda güçlü inovasyon ve daha fazla şeffaflığın sürdürülebilir bir haber ekosistemi oluşturmak için kritik önem taşıdığına inanıyoruz.” dedi.
Bir Facebook ve Google Sözcüsü, yaptığı açıklamada şirketin Şubat ayından bu yana ACCC’nin zaman çizelgesi kapsamında gönüllü bir davranış kuralına girdiği için 25’ten fazla Avustralyalı yayıncı ile birlikte çalıştığını söyledi.