Ana SayfaGüncelFacebook, içerik oluşturucunun Reels'te ortak yazarlarla işbirliği yapmasına olanak tanır

Facebook, içerik oluşturucunun Reels’te ortak yazarlarla işbirliği yapmasına olanak tanır

Facebook, hızla büyüyen dijital gelişmelerde birçok yeni ilerlemede geride kaldığından, içerik oluşturucunun makaralar aracılığıyla işbirliği yapmasına izin veren yeni bir özelliği kullanıma sunmaya karar verdi. Bu yeni özellikte beklentiler, favori içerik oluşturucunuzla kolayca bağlantı kurmak ve etkileşimi artırmak için Makaralar oluşturmaktır.

Facebook, yeni yaşam biçimlerine ayak uydurmaya çalışıyor ve insanlarla bağlantı kurmanın arkaik ve monoton yollarını geride bırakıyor. Bu nedenle, ortak makara seçenekleri, kullanıcıların makara klipleri oluşturmak için diğer profillere davet göndermelerini sağlar.

Uygulama araştırmacısı Alessandro Paluzzi , kullanıcıların bir makarayı birlikte yazmasını sağlayacak yeni bir Facebook özelliği hakkında tweet attı. Facebook makaralarında kişi ve markalarla işbirliği yapmak kolay olacak.

Ayrıca Facebook, daha fazla gelir elde etmek için yaratıcıları yeni etkinliklere dahil etmek için kullanıcıları geri getirmeye çalışıyor. Covid’den beri insanlar limanlarını TikTok ve Instagram gibi uygulamalara aldılar. Bu uygulamaların her ikisi de izleyiciyi en üst düzeyde tutan daha heyecan verici içeriğe sahip olduğundan. Sadece bu da değil, insanların daha fazla takipçi ve daha fazla görüntülenme elde etmek için favori içerik oluşturucularıyla işbirliği yapabileceği farklı yollar var.

Bu nedenle, Facebook ayrıca Reel işbirliği seçeneği aracılığıyla insanlarla etkileşime geçmeye karar verdi. “İşbirlikçi davet et” seçeneklerinin yanı sıra Meta, yaratıcıları için daha iyi bir platform oluşturmak için bir prosedür altında. Herkesin farklı şeyler hakkındaki görüşlerini paylaşabileceği samimi bir yer olan bir uzman aracılığıyla kendi alanı hakkında daha fazla bilgi edinmek, işbirliği yapmak ve daha fazla bilgi edinmek için.

Ek olarak, Facebook’ta içerik oluşturucu işbirliği, kullanıcıların tek bir gönderiyle tanınmalarını sağlar. Fikir, Instagram’dan üretildi, birçok Instagram gönderisinde gördüğümüz gibi, tek bir gönderide birden fazla işbirlikçiden bahsediliyor. Aynı seçenek Facebook tarafından daha fazla fırsata sahip olmak için benimsenmiştir.

Ancak, Facebook hala Fb makaralarında etkinleştirme seçeneği üzerinde çalışıyor. Özelliğin altyapısını oluşturmaya başladılar, ancak FB makaralarında görünmesi biraz zaman alabilir.

Facebook’ta ortak çalışma makaralarının kullanıma sunulması, uygulamada daha fazla etkileşim yaratmaya başladı. İnsanlar uygulamada bu videoları izlemekle meşgul olurken aynı zamanda tüketim oranı da her geçen gün artıyor. Operatörlerin %50’si artık zamanlarının çoğunu Facebook video içeriğine harcıyor. İnsanların etkileyicilerle işbirliği yapmasına ve markalarla ortak olmasına olanak tanıdığından, yeni özelliklere maruz kalmanın faydalı olduğu kanıtlanmıştır.

Şimdilik Facebook, bu özelliği yalnızca bazı şanslı beta test kullanıcılarına erişim sağlamak için test ediyor. Büyük duyuruyu tüm kullanıcılarına yapmadan önce, özellikle ilgili herhangi bir sorun yaşanmaması için bir testten geçmesi gerekiyor.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir