Ana SayfaGüncelFacebook, Pazar Yeri Sayesinde E Ticarete Hakim Oluyor Ama Sürdürülebilir mi?

Facebook, Pazar Yeri Sayesinde E Ticarete Hakim Oluyor Ama Sürdürülebilir mi?

TikTok gibi sosyal medya platformlarının e-ticaret dünyasına girmeye başlamasından bu yana birkaç yıl geçti, ancak hiçbiri Facebook’un elde etmeyi başardığı başarı seviyesini görmedi. Facebook, satın alma döngüsünü başarıyla kapatan ve böylece müşterilerin ürünleri bulması, incelemesi ve satın alması için ayrı bir ekosistem yaratan ilk sosyal medya sitesiydi. Bu başarının çoğu, Facebook’un özel Pazaryerine sahip olmasına atfedilebilir. bu, potansiyel olarak C2C ticaretini ve ayrıca bazı büyük markaları ve şirketleri kolaylaştırabilecek türden bir şeydir.

Facebook’un şu anda ABD’de 63,5 milyonun biraz altında sosyal ticaret kullanıcısı var. Bu kullanıcı tabanının 2025 yılına kadar 70 milyonun biraz altına veya kesin olarak 69,4 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Diğer yan kuruluşu Instagram da 41 milyon kullanıcıyla oldukça iyi durumda ve TikTok da 23,7 milyon Amerikan sosyal ticaret kullanıcısı Meta’nın sahip olduğu rakiplerinin çok gerisinde kalmasına rağmen yükselen bir büyüme gördü.

Durumun böyle olmasına rağmen, mevcut tahminler tutarsa ​​TikTok farkı hızla kapatacaktır. 2025 yılına kadar büyüme oranının 37,8 milyon kullanıcıya ulaşması bekleniyor. Karşılaştırıldığında, Instagram’ın 2025 yılına kadar yaklaşık 47,5 milyon sosyal ticaret kullanıcısına sahip olması bekleniyor ve bu da açığı 18 milyondan 10 milyonun altına indirecek.

Ancak TikTok’un büyüme oranının plato yapması bekleniyor, bu nedenle yakın gelecekte Instagram’ı geçemeyebilir. İlginç bir şekilde, Facebook’un sosyal ticaretteki başarısının çoğu C2C satın alımlarından geliyor. Bu, TikTok’un B2C çekiciliğinden oldukça farklıdır, bu nedenle bu rakamlar endüstrinin gerçek doğasını ortaya çıkarmayabilir.

Facebook, C2C alımlarını yönlendiren mevcut yüksek enflasyon dönemine güveniyor. Enflasyon sakinleştiğinde, sahip olduğu sosyal ticaret kullanıcılarının sayısında bir düşüş görebiliriz. Bu, TikTok’a sosyal ticaretin zirvesine çıkmak için ihtiyaç duyduğu açılışı verebilir. Endüstrinin buradan nereye gittiğini görmek ilginç olacak, çünkü TikTok en tahmin edilemez olanı.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir