Ana SayfaSosyal MedyaFacebookFacebook reklamlarında dolandırıcılık vakaları artıyor

Facebook reklamlarında dolandırıcılık vakaları artıyor

Bir siber güvenlik firması olan Group-IB , halkı yatırım yapmaya ve karşılığında iyi bir miktar almaya zorlayarak kandırmak için ünlülerin desteğine dayalı sahte bir finansman planını gün ışığına çıkarıyor. Ekip, Çek Cumhuriyeti, Birleşik Krallık, Almanya ve Hollanda da dahil olmak üzere 9 ülkede insanları dolandıran sahtekarlığı Avrupa genelinde tespit etti.

Dolandırıcılar, kurbanları dolandırıcı portala para eklemeye ikna etmeye çalışırlar ve karşılığında onlara yatırımlarından büyük miktarda para kazanmalarını sağlarlar. Ünlülerin nasıl zenginleştiğim gibi ikna edici ifadeleri olan hikayelerini sergiliyorlar. Bu hikayeler, halkı zor kazanılan paralarını sahte web sitelerine yatırmaya ikna etmede ayrılmaz bir rol oynamaktadır. Siber şirket ekibi kurban rolü yaptı ve dolandırıcıların güvenini kazandı. Dolandırıcıların insanları hedef almak için kullandıkları hileli yöntemleri öğrendiler. Sahte Facebook sayfaları ve YouTube gibi güvenilir yerlerdeki ilanları kullanıyorlar. Mağdurlar, bu tür bir reklamın ortaya çıktığı meşru web sitelerini gördüklerinde, bunun çok iyi bir miktar elde etmek için somut bir kanıt olduğunu düşünüyorlar. Reklamlar için, insanları kazanmak için Elon Musk’ın veya başka bir Avrupa halk figürünün açıklamalarını kullanıyorlar.

Bu nedenle, ilk yatırım için, hileciler en az iki yüz elli Euro’luk bir depozito talep ediyor. Sıradan insanlar için de hızlandırdıklarını göstermek için buna Özel bir teklif diyorlar. Kurban, dolandırıcılık komisyoncusu web sitesine tutarı yatırır yatırmaz, halktan başarıyla geri ödeme alan sahte mesajlar bulacaklar. Aracının sitesine yatırım yaptıktan sonra avroyu çıkaran bir kişinin rastgele bir profilini gösterirler. Gizli görevde çalışan Group-IB ekibine göre, dolandırıcılar aynı zamanda şirket yöneticileri olarak dile getirdiği telefon görüşmelerini de asgari tutarı talep etme veya daha fazlasını ikna etme planıyla yapıyor. Group-IB temsilcileri, dolandırıcıların halkla etkileşimli konuşmaları nasıl kullandığını ve insanlara yatırım politikaları hakkında güvence vermek için her zaman iyi bir yanıt verdiğini ayrıntılı bir şekilde açıkladı.

Ek olarak, dolandırıcılar yatırım yapmak isteyen kişiyi arar ve nihai dolandırıcılık projesine özel bir bağlantı sağlar. Kurbanın hesap bakiyesini yeniden doldurması gerekiyor. Dolandırıcılık yöneticisi, kurbanı yatırım stratejileri konusunda yönlendirir. Bunun yanı sıra, dolandırıcılar kurbanı memnun etmek için portaldaki avro sayısını da değiştirir. Bir noktada kurban para transfer etmeyi kabul eder, paraları kaybolur ve kendilerini zengin sanırlar. Kurbanlar para çekmeye çalıştığında, sahte yöneticiler onlara bir eşiğe ulaşmak için daha fazla yatırım yapmalarını söyler. Para çekme eşiği tamamlandığında, tutarları geri çekilebilir. Ama gerçekte böyle bir şey yoktur ve bundan kurtulmanın bir yolu yoktur.

Son olarak, Group-IB, halkı dolandırıcılıklarına kandırmak için anahtar kelimeleri kullanmaları için dolandırıcıları ekledi. Anahtar kelimeler, Bitcoin gibi kripto olabilir. Bu nedenle, paranızı web sitelerine aktarırken her zaman alan adlarını ve web sitelerini doğrulamanız ve çoğu dolandırıcılık reklamlar aracılığıyla yayıldığı için asla reklamlara tıklamamanız önerilir. Bu yüzden araştırmanızı yapmak ve buna göre ilerlemek daha iyidir.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir