Facebook’un korona virüs hakkında yanlış bilgisiyle mücadele çabalarındaki boşlukları ortaya koyan bir araştırmanın ardında, sosyal ağ şirketi, daha sonra yanıltıcı olarak etiketlenen içerikle etkileşime giren kullanıcılara geriye dönük olarak uyarı göndereceğini açıkladı. Avaaz
Ayrıca Avaaz’a Göre;
Yeni hazırlanan bir rapora göre, küresel kar amacı gütmeyen gelen Avaaz. bağımsız gerçeği dama tarafından yanlış etiket edilmişti Covid-19. yaklaşık 100 Facebook mesajları inceledi. Avaaz’a göre, Facebook’un sahte korona virüs bilgilerini kırma çabalarına rağmen, bu yayınlar 1.7 milyon kez paylaşıldı ve 117 milyon kez görüntülendi.
Korona virüs için bu etki türlerinin ötesinde büyüyen dalganın içerisinde Korona virüs ile ilgili sahte haberler. bulgular sosyal medya platformlarında yanlış bilgiler yayılarak güçlü araçlar haline geldiğini gösteriyor. Facebook gibi şirketler bu tür güçlerle etkili bir şekilde mücadele etmek için uğraş gösterirken, Avaaz raporunun yazarlarından biri, yeni düzeltme özelliğinin şirketin sahte haberlere karşı tutumunda bir deniz değişikliklere sebep olabileceğini söyledi.
Berlin merkezli Avaaaz kampanya direktörü Christoph Scott. “Özelikle şimdi Covid-19’da, eskisinden daha ileriye gitmeye çok açık olduklarını gördük.” Dedi ve gördüğümüz bir sonraki net adım olarak sayılabilir. Bunu Covid-19 dezenformasyonu için yapabiliyorsanız. neden birisine “Aşılar çocuklarınız için kötüdür ve otizme neden olur” diyen bir yazı gösteriliyorsa neden yapmıyorsunuz? Diğer zararlı yanlış bilgilendirmelerde de aynı şekilde yapılmaması için hiçbir neden yok dedi.
Avaaz, demokratik kurumları koruma. yolsuzluk ve iklim değişikliği ile mücadele gibi konularda kampanya yürütüyor. Son yıllarda, grup sahte haberleri ve dezenformasyon kampanyalarını ortaya çıkaran çalışmaları. sayesinde en etkili sosyal medya eleştirmenlerinden biri olarak ortaya çıktı. Bunlar arasında Fransa’nın Sarı Yelek protestolarıyla ilgili Facebook’ta sahte haberlerin. yayılması ve Facebook’ta sahte haberlerin yayılması ve Facebook ve Whatsapp’ta yapılan İspanya seçimleri sırasında bir propaganda kampanyası da yer alıyor.
Sahte Bilgiler;
Bu durumda, Avaaz araştırmacıları Facebook için korona virüs yanlış bilgi gönderlerini işaretlediler. ve daha sonra tahmini 2.4 milyon görüş alan 17 gönderi kaldırıldı. İddialar arasında bulunan. mesajlardan bazıları “Siyahlar Korona Virüse dirençlidir,” “Korona virüs Klorodioksit tarafından yok edilir.” “Saç Kurutma Makineleri Korona Virüsten Korur.” ve “Virüse bir kase taze kaynatılmış sarımsak suyu ile iyileştirilebilir.” gibi cümleler yer alıyordu.
Diğer sosyal medya platformları gibi Facebook’ta. korona virüs yanlış bilgisini tanımlamak ve kullanıcıları. Dünya Sağlık Örgütü ve ABD Hastalık kontrol merkezleri gibi güvenilir kaynaklara yönlendirmek için büyük adımlar attı. Bu çaba, Facebook Messenger’da korona virüs kaynaklarını geliştirmek için hükumetle işbirliği yapmayı da içeriyor.
Avaaz, birkaç yıldır sosyal medya platformlarına sadece yanıltıcı bilgileri engellemek. ya da almamak için değil. geri dönüp maruz kalan insanları uyarmak için de baskı yapıyor. Avaaz tarafından yaptırılan ve George Washington Üniversitesi. ve Ohio State Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından yürütülen bir çalışma. bu tür düzeltmelerin yanlış bilgi inancını %50 ila %61 oranında azaltılabileceğini öne sürdü.
Facebook, bağımsız olarak gerçekte kontrol edilen yayınları ve reklamları etiketlemek için adımlar attı. Facebook’taki bir gönderide,
CEO Mark Zuckerburg bu çabalar etrafında aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli veri noktaları paylaştı:
- Covid-19 Bilgi Merkezi’ne 2 milyar kişi ve buradaki makalelere tıklayan 350 milyon kişi.
- Bir düzine yeni ülke ekleyerek olgu kontrol çabalarının genişletilmesi. Facebook artık 60’tan fazla gerçek kontrol ortağına sahip.
- 40 milyon yayında uyarı gösterdi Üçüncü taraf bilgi denetçileri tarafından işaretlenen Covid-19 yayınları. Sonuç: Kullanıcıların %95’i içeriğe tıklamamış görünüyor.
Zuckerberg, “Bu kriz boyunca en önemli önceliklerimden biri, tüm uygulamalarımızda doğru ve güvenilir bilgiler gördüğünüzden emin olmak” dedi.
Yine de, şirket geri dönüp mesajları görebilen insanları bilgilendirmek için tereddüt etmişti. Avaaz’a göre bu bir sorun, çünkü gönderilen bir şeyle yanlış ya da kaldırılmış olarak etiketlenmesi arasında hala büyük gecikmeler olabilir. Yeni raporda Avaaz, bazı durumlarda Facebook’un korona virüsü yanlış bilgilendirmesi için uyarı etiketleri çıkarmasının 22 gün kadar sürdüğünü iletti. Ve mesajların %41’i gerçek kontrol ortakları tarafından iaşretlenmesine rağmen platformda kaldı.
Yapay Zeka Uyarıları;
Yeni yanlış bilgi uyarıları, içerik feed’lerinde görünen veya bir şekilde paylaşılan veya onunla etkileşimde bulunan herhangi bir kullanıcıya gönderilir. Uyarılar, hangi yanıltıcı içeriğin dahil olduğunu özel olarak tanımlamıyor. Ancak denetlenen bilgi kaynaklarına bağlantı sağlıyor.
Uyarılara ek olarak, Facebook Covid-19 Bilgi Merkezi ortaklarından korona virüs hakkında yanlış bilgileri. reddeden gerçekleri kontrol eden makaleleri listeleyen bir. “Gerçek Yapay Zeka” bölümü ekliyor.