Twitter, Facebook’un aktif kullanıcı sayısının yaklaşık %12’sine sahip, ancak bu durumda olmasına rağmen, sosyal medya platformu sektörde oldukça etkili olmaya devam ediyor. Ezici kullanım sayılarına rağmen, Twitter’ın bu nüfuzlu çevreler arasında potansiyel olarak bir nebze alakalı olmasına yol açabilecek türden bir şey olması nedeniyle, gazetecilerin Twitter’ın devam eden öne çıkmasında rol oynuyor olabileceği ortaya çıktı.
Tüm bunlar söylendikten ve artık yoldan çıktıktan sonra, gazetecilerin yaklaşık %69’unun Twitter’ı işle ilgili kullanım için birincil veya ikincil sosyal medya platformları olarak kullandıklarını söylediğini belirtmek önemlidir. Bu bilgi, Pew Araştırma Merkezi tarafından yakın zamanda yayınlanan bir araştırmadan alınmıştır., ve endüstrinin bugünkü durumu hakkında çok şey ortaya koyuyor.
Twitter’a yakın olan tek sosyal medya platformu Facebook oldu ve gazetecilerin %52’si onu birincil veya ikincil tercih ettikleri platform olarak kullandıklarını söyledi. Bu, Amerikalı yetişkinlerin yalnızca %13’ünün haberlerini Twitter’dan almasına rağmen, bu nedenle okuyucularla daha az, gazetecilerin bu platformda alabilecekleri güncellemelerin gerçek zamanlı doğasıyla daha fazla ilgisi olabilir.
Çift haneli yüzdeleri gören diğer platformlar ise %19 ile Instagram, %17 ile LinkedIn ve %14 ile YouTube oldu. Başka hiçbir sosyal medya platformu gazeteciler arasında %4 kullanım oranını geçemedi.
Tweet’leri gerçek zamanlı olarak gözlemlemek, gazetecilerin dünyanın dört bir yanından en son haberleri almalarına izin verebilir ve bunları doğrulamak zor olsa da, haber döngüsüne oldukça büyük bir şekilde katkıda bulunuyor. Bu nedenle, Twitter’ın 230 milyon tekil kullanıcısı olmasına rağmen, platformda bulunan insan türleri, Twitter’a endüstride gereğinden fazla önem veriyor.
Bu eğilim Twitter’ı destekleyebilir ve kullanım sayıları artmasa bile ayakta kalmasına yardımcı olabilir çünkü sosyal medyada her zaman kısa biçimli gerçek zamanlı güncellemelere talep olacaktır.