TikTok’un öne çıkması, görülmesi gereken bir manzaraydı, ancak sosyal medya platformu, her şeyin düşünüldüğü ve dikkate alındığı basit bir içerik merkezi olmaktan çok daha fazlasına dönüşmeyi başardı. Pew Araştırma Merkezi tarafından henüz yayınlanan bir araştırmaya göre, 18 ila 29 yaş arasındaki yetişkinler, haber güncellemelerinin çoğunu artık TikTok’tan alıyor, çünkü bunun potansiyel olarak onlara yardımcı olabilecek türden bir şey olduğu gerçeği. güncel olaylar hakkında iyi bilgi sahibi olun.
Tüm bunlar söylenmiş ve artık aradan çıkmışken, 18 ile 29 yaş arasındaki ABD’li yetişkinlerin yaklaşık %26’sının bu rapordaki bulgulara dayanarak haberlerini TikTok’tan aldığını belirtmek önemlidir. Aynı demografideki ABD’li yetişkinlerin yalnızca %9’unun haber içeriğini bu sosyal medya platformundan aldığı 2020’nin iki katı olan 2021’de %18’den arttı.
İlginç bir şekilde, 30 yaşın üzerindeki yetişkinler de bir haber kaynağı olarak TikTok’u daha ciddiye almaya başlıyor. 2020’de 30 ile 49 yaş arasındaki yetişkinlerin sadece %2’si haberlerini TikTok’tan alıyordu ancak bu yıl bu oranın %10’a yükseldiği bildiriliyor. Durum böyle olmasına rağmen, TikTok’un genel rakamları %10 civarında seyrediyor ve bu da Twitter ve hatta Facebook kadar popüler bir haber kaynağı olmadığı anlamına geliyor.
Bu, TikTok’un, aksi durumda olabileceğinden daha popüler bir haber kaynağı olmak istiyorsa, yokuş yukarı bir savaşa sahip olduğunu gösteriyor. Eğilimler kesinlikle ilginç ve mevcut genç yetişkin nesli yaşlandıkça eğilimler gelişmeye devam edecek. Bununla birlikte, şu anda TikTok’un bir haber kaynağı olarak değeri biraz sınırlıdır, ancak geleceğin potansiyel olasılıkları en azından söylemek gerekirse heyecan vericidir ve bunlar haber ve içerikle ilgili endüstrilerin paradigmasını daha da değiştirebilir.