Uzun zamanlardan beri Google, kullanıcılarına en iyi deneyimi yaşatmak için çaba gösteriyor. Şirket, kullanıcı hassasiyetini dikkate alarak YouTube’daki içki ve kumar reklamlarını en aza indirmeyi planlıyor.
Bugün itibariyle Google, kullanıcıların kumar ve alkolle ilgili daha az reklam görmesine olanak tanıyan yeni reklam ayarları sunuyor. Bu özellik, ilk önce ABD’deki YouTube’da sunulacak, ancak kısa bir süre sonra tüm dünyadaki Google reklamları için de kullanılabilecektir. Şirket, “2021’in başlarında” özelliği küresel olarak genişleteceğini söylüyor.
Fazladan bir kontrol katmanı olacak
Google, zaten hali hazırda “kumar ve alkol reklamlarının yerel yasalara göre (ör. Yaş kısıtlamaları) reklamların ne zaman ve nerede gösterilebileceğini belirleyen politikalara” sahip olduğunu, ancak yeni ayarın yaş kısıtlamasından kaçmak için yaşını büyük göstermeyi vb. şeyleri tercih edenler için fazladan bir kontrol katmanı sağladığını belirtti. Ancak, bu ayar kumar ve alkol reklamlarını tamamen ortadan kaldırmıyor, sadece bu içerikte reklam veren şirketlerin reklamları kullanıcılara daha az gösterilecek.