Meta, bazı alışveriş özelliklerini geri çekmeyi bitirmedi. Instagram, kullanıcıları canlı alışverişin 16 Mart’ta kapanacağı konusunda uyardı. O günden itibaren, mağazalar canlı yayınlar sırasında ürünleri etiketleyemez – olmazsa olmaz ürünleri satın almak için sonrasına kadar beklemeniz (veya zarif olmayan bağlantılara güvenmeniz) gerekir. Sosyal ağ, hareketi temel özelliklere “odaklanmasına yardımcı olmanın” bir yolu olarak açıkladı.
Hareket, Instagram’ın alışveriş sekmesini ana ekrandan kaldırmasıyla ve Facebook’un Canlı Alışveriş’i tasfiye etmesinden ve mağazaları Reels’e doğru yönlendirmesinden aylar sonra geliyor. Alışveriş hala gönderilerde, Makaralarda ve Hikayelerde bu sosyal medya uygulamalarının bir parçası, ancak Meta giderek daha fazla temellere dönüş yaklaşımı benimsedi. Canlı alışveriş ilk olarak 2020’de Instagram’a ulaştı, çünkü pandemi sırasında birçok insan çevrimiçi alışveriş yapmak zorunda kaldı.
Karar şaşırtıcı değil. Meta, zorlu bir ekonomi ve pahalı bir metaverse pivotu alt çizgisini etkilediği için maliyetleri düşürmenin yollarını arıyor ve özellikle kötü performans gösteren girişimleri azaltmaya istekli. Gizmodo’nun açıkladığı gibi, buna Instagram’ın canlı alışverişi de dahil olabilir. Insider Intelligence’a göre, sosyal tabanlı alışverişin 2022’de ABD e-ticaretinin yalnızca yüzde beşini temsil etmesi bekleniyordu. Bu doğruysa, Meta canlı yayınlar sırasında satın alımlardan fazla kazanmıyor.