Dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, Meta’nın iş stratejilerinde önemi açısından Facebook’u hızla geçmeye başladı. Facebook’un gözden düşmesi hızlı oldu, bu nedenle Meta’nın Instagram’ı daha fazla vurgulamak istemesi mantıklı çünkü bu, Facebook’un getirdiği kayıpları telafi edebilecek türden bir şey
. İnsanların Instagram gönderilerindeki etkileşimi artırmak için kullandıkları şey, hashtag kullanmaktır, ancak bunların hepsi söylenmişken ve şimdi yoldan çekildiğine dikkat etmek önemlidir (zaman zaman) Instagram CEO’su Adam Mosseribunu yapmanın o kadar da etkili olmayabileceğini kabul etti. Mosseri’ye göre, hashtag’ler aslında etkileşimi artırmak için değil, daha ziyade içeriği kategorilere ayırmaya yardımcı olmak içindir, böylece insanlar her şeyi göz önünde bulundurarak ve dikkate alarak biraz daha kolay inceleyebilirler.
Mosseri’nin söyledikleri, insanların uzun süredir hashtag’ler hakkında varsaydıklarına aykırı olduğundan, SocialInsider araştırmacılarıon milyonlarca Instagram gönderisini veya kesin olarak 75 milyonu inceledikleri bir çalışma yürüttüler. Bu gönderiler, 2021 Mart ile 2022 Mart arasındaki bir yıllık bir süre boyunca yayınlandı. Bu araştırma, Mosseri’nin hashtag’lerin aslında insanların sosyal medya gönderilerinde biraz daha fazla ilgi çekmesine yardımcı olmadığına dair iddialarını doğruladı. aksi varsayımlar.
Bununla birlikte, dikkate alınması gereken önemli bir gerçek, hashtag’lerin post performansını biraz iyileştirebileceğidir, ancak birinin gönderisini hashtag’lerle aşırı yüklemek, bazıları mantıklı olarak durumun böyle olduğunu varsaysa da erişimini üstel bir şekilde artırmaz. Üç ila dört hashtag kullanmak, yaklaşık %3.41’lik etkileşimde en yüksek artışla sonuçlandı, ancak durumun bu olmasına rağmen, diğer hashtag miktarlarının çoğu, yalnızca marjinal olarak daha az optimal sonuçlar üretti; gönderi iyi erişim alır.
SocialInsider ayrıca çeşitli takipçi sayılarına sahip Instagram hesaplarını analiz ederek bu araştırmaya çapraz referans verdi. Bir hesabın ne kadar takipçisi olursa olsun, çok fazla hashtag kullanmak, daha yüksek katılım seviyeleri ve erişim yerine neredeyse her zaman etkileşimin azalmasına neden olur. Bu, elli bin ila bir milyon takipçisi olan daha büyük hesaplar için daha da belirgin hale geliyor. Büyük hesaplar genellikle en iyi performansı üç ila dört hashtag kullandıklarında görürler, ancak küçük ila orta ölçekli hesaplar için bu ideal sayı beş ila altı civarındadır, bu nedenle bu konuda daha fazla hareket alanına sahiptirler.
Instagram gönderilerinizi hashtag’lerle boğmak yerine daha az hashtag kullanmak ve doğru olanları kullanmaya odaklanmak daha iyi olacaktır. Bazı hashtag’ler, daha sık arandıkları için diğerlerinden daha iyi erişim sağlayabilir veya alternatif olarak, oluşturduğunuz içerikle biraz daha alakalı olabilir. Kitle bulmanın birçok noktasında miktar kesinlikle kaliteye eşit değildir ve hashtag’ler bunun bir başka örneğidir.