Instagram bugün, bazı işletme hesabı kullanıcılarının ve içerik oluşturucularının yeni ve özel bir sekmede önerileri, ipuçlarını ve diğer içerikleri öne çıkartmasını sağlamak amacıyla işletme profilleri için ‘Kılavuzlar‘ özelliğini kullanıma sundu.
Gönderiler ve IGTV’nin bulunduğu bölümde olacak
Yukarıdaki ekran görüntüsünde görebileceğiniz gibi, seçilen işletme profilleri için yenilikler yapıldı. Artık işletmeler profillerinde ‘Gönderiler’ ve ‘IGTV’ listelerine ek olarak ”Kılavuzlar” adında yeni bir sekme gösterecek. Kılavuzlar sekmesi, Pinterest benzeri bir hissiyatı olan özel konu kategorileri altındaki içerikleri gösterecektir.
Instagram tarafından açıklama gecikmedi
Bu özellik ilk olarak bir sızıntı halinde karşımıza çıksa da Instagram dün bu konuda şu açıklamaları yaptı:
” Bir Kılavuzu görüntülerken, işletmelerin belirlediği, faydalı ipuçları ve önerilerle eşleştirildiği fotoğrafları ve videoları görebilirsiniz. Belirli bir içerik hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz orijinal Instagram gönderisini görüntülemek için resme veya videoya dokunabilirsiniz. Ayrıca sağ üst köşedeki paylaş düğmesine dokunarak Hikayelerinizde paylaşabilirsiniz. “
Ayrıca Instagram açıklamalarına şu sözleri de ilave etti:
“COVID-19 salgınıyla birçok insanın mücadele ettiğini biliyoruz, bu yüzden Kılavuzlar özelliğini ilk olarak sağlıklı yaşam içeriğine odaklıyoruz. İşletmelerin bu süre zarfında refahı sağlaması, başkalarıyla bağlantıyı sürdürmesi, kaygı veya kederi gidermesi gerekiyor.”
Ancak Instagram’ın belirttiği gibi Kılavuzların amacı “öneriler, ipuçları ve diğer içerikleri” vurgulamaktır. Bu “diğer içerik” özelliği, bir etkileyicinin sevdiği ve sponsorluk anlaşmaları düzenlediği içerikler olabilir. Markalar ayrıca konulara dayalı ürünlerini sergileyebilir veya ürünler için nasıl yapılır kılavuzları ve bunu gibi içerikleri kullanıcılara sağlayabilir.