Instagram, canlı yayınlarda belirli kar amacı gütmeyen kuruluşlara bağış yapabilme imkanı sunan yeni özelliği test ediyor.
Canlı yayın sahipleri istedikleri halde yayınlarına kar amacı gütmeyen belirli kuruluşlara bağış yapmanızı sağlayacak ”Bağış Yap” butonunu yayınlarınıza ekleyebilecek. Canlı yayın sahipleri, yayın sırasında ne kadar para toplandığını ve kaç kişinin bu yardıma katıldığını görüntüleyebilecek. Instagram, bu yayınlardan elde edilen gelirden kesinti yapmadan belirlenen kuruluşa aktaracak.
Bu özelliği kullanmak isteyen canlı yayın sahipleri artık yayın başladıktan itibaren istediği zaman bu özelliği aktif edebilecek. Ancak bu özellik aktif edilirse Instagram anasayfasına giren bir takipçisi, canlı yazısı yerine Bağış Toplama yazısını görecek. Yani şu anda hali hazırda mevcut olan soru-cevap yayınlarındaki yazı gibi olacak. Şirket, bağış yapma özelliğini geçtiğimiz zamanlarda Hikayeler için sunmuştu. Bu özellik çok fazla kullanıldı ve daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesi için bu sefer de canlı yayınlara getiriliyor.
Facebook, uygulamalarına yenilikler yapmaya devam ediyor
Facebook, bu sıralarda sahibi olduğu uygulamalara yenilikler katmaya devam ediyor. Instagram Live’ın sürekli olarak geliştirilmesi de bunun bir kanıtı durumunda. Şirket, bu ayın başlarında canlı yayınları IGTV üzerinden yayınlamaya olanak tanımıştı. Instagram ‘ın önemli biz özelliği olan Live’ın ABD’de kullanım oranı %70’in üzerinde. Yani Live çok popüler bir araç. Şirket bu yüzden de Live için en hızlı şekilde yenilikler getirmeye devam ediyor.
Tüm gelişmeler için takipte kalmayı unutmayın!