Facebook, Microsoft, Google, Hewlett Packard (HP) gibi tanınmış marka ve kişilere doğrulama rozeti yani bir diğer deyişle mavi tik verdi. Ancak Facebook’un yıllardır mavi tik vermediği büyük bir şirket var, Apple. Evet, Apple’ın resmi hesabının Facebook üzerinde mavi tiki bulunmuyor. Apple’a ait olan Apple Music, Apple Podcast gibi sayfalarda mavi tik varken Apple’ın 13 Milyondan fazla beğenisi olan sayfasında mavi tik olmaması kullanıcılara çok garip geliyor.
Apple, mavi tik vermeyen Facebook’a karşı önemli bir hamle yaptı
Yıllardır mavi tik vermeyen Facebook’a karşı Apple, iOS 14’e gelecek güncelleme ile birlikte kullanıcılara ‘izin verme’ yetkisini sunacak. Bu sayede kullanıcılar Facebook ‘ta bulunan uygulama içi reklamları görüp görmemeye kendileri karar verebilecek. Apple’ın Mavi tik vermeyen Facebook’a karşı yaptığı hamlelerden en büyüğü bu olabilir.
Geliştiricilere ve şirketlere gizlilik kurallarını düzenleme süresi tanındı
Tahmin edilebileceği üzere çoğu kullanıcı yüksek ihtimalle bu izni reddedecek. Bu, Facebook’a çok pahalıya patlayacak. Apple, bu değişikliği yapmadan önce Facebook’un da içinde olduğu bazı şirketlere ve geliştiricilere gizlilik kurallarını düzenlemeleri konusunda bildirimde bulundu. Şirketler ve geliştiricilere zaman tanınması nedeniyle bu özellik bu yıl kullanıma sunulmadı. Özelliğin 2021 yılında kullanıma sunulması bekleniyor.
Facebook bu gizlilik değişikliğini kabul etmek zorunda
Apple’ın yaptığı bu gizlilik değişikliği her ne kadar Facebook’a zarar getirecek olsa da Facebook, uygulamasının App Store üzerinden erişilebilir olmasını istiyorsa bu değişikliği kabul etmek zorunda. Bu nedenle Facebook, bu gizlilik kurallarının değişmesine karşı hiçbir şey yapamayacak.