Meta, Facebook’un Nextdoor klonu olarak bilinen ünlü Mahalle özelliğini kapatıyor . Proje, komşuların bağlanma şeklini standart hale getirmek için ilk olarak geçen yıl duyuruldu. Ayrıca bunun yerel haber ve bilgi kaynaklarının Facebook üzerinden paylaşılmasına izin vereceğini umuyordu.
Genellikle, uygulamadaki komşular, yerel toplulukla birlikte güncellemeler yapmak için Facebook’taki grupları kullanıyordu. O zamanlar, Mahallelerin alt profiller ve atanmış moderatörler gibi bazı özel teklifleri vardı. Bunlar, birkaç başka şeyin yanı sıra yorumları ve bazı gönderileri inceler.
Meta, tüm bunlara yatırım yaptığını düşünüyor çünkü yerel içeriğin platformunda ne kadar ünlü hale geldiğine tanık oldu. Ancak kısa süre sonra uygulama, bu konuda ilerlemenin en iyi yolunun, kullanıcıların Facebook Gruplarını her zamanki gibi kullanmalarına izin vermek olduğunu fark etti.
Yakın zamanda 2020 yılında Kanada’nın Calgary kentinde sessiz bir test yapıldı. Bu, 2021’de ülke ve ABD genelinde kullanıma sunulmadan önceydi.
Mahalleler, kullanıcılara özelleştirilmiş bios kullanılarak doldurulacak özel profiller oluşturma şansı veriyordu. ve ilgili çıkarlar.
Kısa bir süre sonra, ürünün piyasaya çıkışı, ilk kez piyasaya sunulmasından sadece birkaç dakika önce, zamanında ortaya çıktı. Uzun zamandır mahalle, geçen yıl Kasım ayında SPAC ile birleşti. Böylece mahallelerin yeni halka açılan şirketin yatırımcılarının iştahını azalttığı görüldü.
Nextdoor, Facebook pazara girerken kesinlikle büyük bir meydan okuma olarak üstlendi. Bu yılın başlarında Nextdoor, sunduğu yeni ve iyileştirilmiş hizmetle ilgili bir güncelleme oluşturarak sosyal unsurları ikiye katladı. Bazı yeni kullanıcı profilleri, sohbetlere odaklanan yeni bir yayın ve diğer bina özellikleriyle birlikte tamamen yeni bir bakış açısı vardı.
Sosyal medya uzmanı Matt Navarra’ya teşekkürler, ilk önce kapanışı duyduk. Bir Facebook grubuna ait bir üye tarafından gönderilen ekran görüntüsünü aldıktan sonra bu konuda bir ekran görüntüsü koydu.
Post, Mahallelerin ülke genelinde ve Kanada’nın bazı bölgelerinde yüzlerce farklı topluluğa nasıl yayıldığını paylaştı. Ancak 1 Ekim’den itibaren mevcut olmayacaktı.
Facebook’un yerel içerikten uzaklaşma kararı, öneriler için bir içerik motoruna dönüşmeye daha fazla odaklanması gerektiğini düşündüğü bir zamanda geliyor. Unutmayın, rekabet çok ve TikTok gibi oyuna liderlik eden rakipler var.