Meta, kullanıcılarının yaşamlarına daha fazla basitlik katma misyonundadır ve bu, Facebook ve Instagram gibi uygulamalar arasında geçiş yapmayı kolaylaştırmayı gerektirir.
Şirket, her iki platformda oluşturulan profiller için bir geçiş aracı üzerinde çalışmakla meşgul. Bu nedenle, bir profil üzerinde çalışan herkes, onları şirketin Hesap Merkezi adı verilen merkezi merkezi aracılığıyla bağlamış olmaları koşuluyla, diğer uygulamada diğerine atlayabilir.
Kullanıcılar bir uygulamada oturum açtıklarında, yeni bir profil menüsü aracılığıyla diğerine kolayca geçiş yapabilirler ve bağlantılı hesaplardan herhangi biri burada bulunabilir.
Meta, bu yeni aracı oluşturmanın, bağlamanın, değiştirmenin ve bu yeni araçtan en iyi şekilde yararlanmanın ne kadar kolay olduğunu gösteren bir bildirimle bugün haberi halka duyurdu. Ayrıca, profillerinizin birçoğu için de bildirimler alacaksınız, bu yüzden bu çok basit ve buna bayılıyoruz.
Bir süredir Meta, kullanıcıları her zaman öne çıkmaya ve bağlantılı deneyimlerinden en iyi şekilde yararlanmaya teşvik ettiğini söylüyor. Ve bunu yeni Hesap Merkezi ile yapmalarına bayılıyoruz. Bütün fikir, birçok ürününde kimlikle bütünleşmektir.
Şimdilik, özellik hala test aşamasında, ancak küresel olarak Android, iOS ve web için cihazlarda yaygın olarak göründüğünü görmemiz çok uzun sürmeyecek.
Aynı şekilde Meta, kullanıcıların tüm bu uygulamalar etrafında merkezileştirilmiş tek bir hesaba güvenmelerine izin vererek gerçekten daha fazla basitlik eklemek istiyor. Şimdi, aynı anda çeşitli hesaplar oluşturmak ve yönetmek, olabildiğince basit.
Kullanıcılar, tüm kayıt sürecini sıfırdan başlatmak yerine, uygulamadaki mevcut hesaplarını kullanarak birden fazla hesap oluşturmanın avantajlarından yararlanacak. Kabul etmeliyiz ki, bu bazı insanlar için gerçekten can sıkıcı olabiliyor. Artık kullanıcılar yeni bir hesap oluşturma işlevinden yararlanabilirler. Bu bir test olsa da şimdilik hem iOS hem de Android cihazlarda küresel olarak bulabilirsiniz.
Geçmişte, Facebook bir grup profile sahip olma fikrine gerçekten karşıydı. Solo gerçek kimliğin sahnenin merkezinde olmasında ısrar ettiler ama şimdi, zamanla melodisini kesinlikle değiştiriyor.
Şimdi, bunun için birkaç neden görebiliriz. Başlangıç olarak Meta, kullanıcıların dijital kimliğinin zamanla çok yönlü hale geldiğinin farkında. Üstelik, pek çok genç kullanıcı, oradaki tüm popüler platformları kullanmaya çok hevesli ve daha fazla kolaylık eklemek onları kesinlikle bir hesap oluşturmaya ve bunlar arasında rahatça geçiş yapmaya motive edecektir.
Meta, sosyal medya dünyasındaki en büyük rakibi TikTok’un, kullanıcılarının bir zamanlar uygulamalarında harcadığı zamanı çalmaya çok hevesli olduğunun da farkında. Bu nedenle, insanları birkaç platform üzerinden birden fazla oturum açmaya motive ederek, katılımla bağlantılı rakamları artırabilirsiniz. Ayrıca, mutlaka firmanın kazançları açısından da işler olumlu görünecek. Yani, bir kazan-kazan durumu.
Bahsedilmesi gereken bir diğer nokta da Meta’nın tüm uygulamalarının mümkün olduğunca birbirine bağlı olmasını istemesidir. Bu çok stratejiktir, bu nedenle düzenleyiciler firmayı bir ayrılıkla tehdit etmeyi planlıyorsa, VR ürünleri, Instagram ve WhatsApp ile bağlantılı tüm işleri satmaya zorlayacağı için bu kolayca yapılamaz.