Reels ve Meta dünyasına şimdi bir bakladaki iki bezelye olarak bakılıyor. Teknoloji devi, yakın zamanda TikTok’un ayak izlerini takip etme ve Facebook ve Instagram gibi uygulamalarda kısa biçimli video içeriğini tanıtma kararını duyurduğunda dikkatleri üzerine çekti.
Sonuçta, istatistikler bu yolla ne kadar daha fazla gelir elde edildiğini kanıtladı. Bu çizgiyi takip eden şirket, şimdi Facebook için yeni bir Reels API’sini piyasaya sürmeye hazırlanıyor . Bu şekilde, içerik oluşturucuların ve diğer işletmelerin Makara oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olur.
Peki bu yeni özellik neleri içerecek? Video oluşturmayla tanınan üçüncü taraf uygulamalar aracılığıyla Reels klipleri yerleştirmeyi düşünün. Benzer şekilde, en iyi sosyal medya yönetimi seçeneklerinden yararlanmaktan bahsediyoruz. Yani bunu Instagram Reels API için harika bir tamamlayıcı olarak görebilirsiniz. Bu, bu yılın Haziran ayında piyasaya sürüldü.
Şirket, çok sayıda içerik oluşturucunun ve işletmenin Facebook’ta Makaralar tasarlamak için artık üçüncü taraf araçlara yöneldiğinin haberlerini duyururken görüldü. Basitliğe ve tercih ettikleri herhangi bir araç veya uygulama ile videoları kolayca paylaşma şansına izin vermeyi umuyorlar. Tek yapmanız gereken ‘makaralara paylaş’ işlevine tıklamak.
Facebook’taki Reels API, makaraları paylaşmak için yeni bir seçeneği etkinleştirmek için artık farklı platformlar kullanacak. Bu şekilde, Makaraları düzenlemek ve bunları çeşitli kullanıcıların sosyal medyalarında yayınlamak çok daha kolaydır. Bu nedenle, bu tür uygulamalardaki akışınızın daha iyi yönetilmesini de sağlar.
Bu yeni lansmanı öne çıkarmak için Meta, Wix ve Sprout Social gibi firmalarla yeni bir ortaklığa girdi. Bunlar, Reels yayıncılığı için gerçekten destek sağlayan ilk birkaç uygulamadır. Ve şirket, benzer projelerin yakında takip edeceğini söylüyor.
Buradaki fikir, en hızlı büyüyen çevrimiçi içerik biçimlerinden biri olduğu için markalara daha fazla Makara geliştirme şansı sağlamaktır. İster Facebook ister Instagram olsun Meta, TikTok’un endişe verici tehdidinden kurtulmak için Reels içeriğini daha fazla insanın paylaşmasını istiyor.
Gittikçe daha fazla rapor, Meta’nın Reels’i teşvik etme dürtüsünün nasıl güç kaybettiğini gösteriyor. Birçok kullanıcı, firmanın farklı yüzeylerde daha fazla kısa video içeriğini öne çıkarma çabalarından bıktı.
Yeni bir sızdırılmış rapor, son birkaç ay içinde şaşırtıcı bir şekilde %13,5 oranında düşen Reels etkileşimi hakkında ayrıntılı olarak konuşuyor. Öte yandan Instagram, ezeli rakibi TikTok’un çok gerisinde görünüyor. İstatistikler, giderek daha fazla kullanıcının, rakiplerine kıyasla uygulamada ne kadar daha az zaman harcadığını kanıtladı.
Buradaki sorunlardan bazıları, Instagram’ın öneriler sunan algoritmasıyla bağlantılı. Birçok kullanıcı bir şeylerin yanlış olduğundan şikayet ediyor ve uygulama, kullanıcıların neyi sevip neyi sevmediğini doğru bir şekilde belirlemekte zorlanıyor.
Sonunda, sevmedikleri tavsiyeler alırlar. Ancak bu yeni entegrasyonla Meta, ana uygulamalarına Makaralar ekleyebileceğinden ve kısa video oluşturmaya izin verebileceğinden emin. Sonunda, pek çok içerik oluşturucu bundan faydalanabilir.
Eleştirmenler Meta ile aynı fikirde değiller. Piyasadaki tüm yeni ve önde gelen trendleri takip etmeye çalışıyor. Ve sonunda, tepki plana göre olmadığı için çiğneyebileceklerinden daha fazlasını ısırıyorlar.
Yine de, bu yeni lansmanın, uygulamanın başarıya giden yolu yönlendirmesine yardımcı olacağını umuyoruz çünkü kesinlikle bir desteğe ihtiyacı var.