Ana SayfaGüncelMeta, WhatsApp'ın Kartlardaki 'Süper Uygulama' Planlarıyla Gerçek Para Kazanmaya Başlamasını İstiyor

Meta, WhatsApp’ın Kartlardaki ‘Süper Uygulama’ Planlarıyla Gerçek Para Kazanmaya Başlamasını İstiyor

Meta’da, mesajlaşma platformu WhatsApp’ın daha fazla gelir elde etmesini sağlamak için aniden yeni bir aciliyet ortaya çıktı. Haber, şirket metaverse’ini çevreleyen büyük eleştirilerle uğraşırken geliyor.

Facebook’un Meta olarak yeniden adlandırıldığını ve 22 milyar dolarlık şaşırtıcı bir şekilde WhatsApp’ı devraldığını gördük. Ve zaten bilmiyorsanız, bu çok büyük bir para. Beş yıllık bir süre içinde, yaklaşık 400 milyon kullanıcı tarafından arttığını gördük ve bugün bu, şirketin en büyük satın alımıdır. Yine de, yapılan ilk yatırımın telafisi açısından yetersiz kaldığı için endişeler var.

Bir bütün olarak, uygulama gelir söz konusu olduğunda sadece 29 milyar dolar üretti. Ve çoğunun dijital reklamcılıkla ilgisi var. Bu, 2021’de görülen sonuçlardan bir düşüş ve şirketin gelir açısından ilk düşüşü olarak adlandırılabilir.

Dolayısıyla yavaş büyüme, daha az kullanıcı ve zayıf stok haberleri Meta’nın planladığı şey değildi. Ve şimdi, yetkililerin neden uygulamanın gerçek potansiyelini ortaya çıkarmaya çalıştıkları ve onu Çin’den WeChat’in beğenisine benzer bir başlangıç ​​’süper uygulamaya’ dönüştürebilecekleri mantıklı.

Ancak şirketin Meta’nın ticari mesajlaşmasından sorumlu Başkan Yardımcısı tarafından açıklandığı gibi bu kolay olmayacak. Mevcut mevcut platformda görülenin üzerinde bir varlık yaratmak gerçek bir meydan okuma olacak.

Meta, kutunun dışında düşünüyor ve bu, oradaki en iyi ticari pazarlama planlarını oluşturmak için sınırları zorlamak anlamına geliyorsa, öyle olsun. Sohbet etmek, pazarlamak ve metinler aracılığıyla müşterilerine hizmet vermek için WhatsApp platformunu kullanan işletmeler gibi düşünün. Olduğu gibi, pandemi bize dünya çapında pek çok insanın uygulamayı iş iletişimleri için kullanmaya istekli olduğunu kanıtladı.

Yani yoğun bir şekilde kullanılıyor ama ciddi şekilde para kazanılmıyor, mantık bunun neresinde? Görünüşe göre WhatsApp’ın bir hayal kırıklığı noktasına ulaştığı bir nokta vardı. Ancak şimdi Meta’nın kafaları, reklamlar gibi para kazanma için yeni modeller sağlamaya çalışıyor.

Şu anda, reklamcılar gelir yaratmada firmanın en iyi şansı. Uygulama üzerinden kısa mesaj isteyen mesajlar için ödeme yapıyorlar. Bu, WhatsApp reklamları için tıkla veya mesajla veya tıkla için daha iyi olarak adlandırılır. Bu bir tür reklam ama birkaç yıl önce iptal edilmesi gereken şey gibi değil.

Ancak uygulama daha önce bu konumdaydı ve uzmanlar, bir süre önce çok büyük miktarlarda gelir elde etmeye başlayabileceğini düşünüyor. Yani şimdi gerçekten çok mu geç, peki, uzmanlar evet mi? Bu kadar çok insanın bunun zor olduğunu ve gerçek para kazanması gerektiğini anlamasının neden bu kadar zaman aldığı kafa karıştırıcı.

Başlangıçta WhatsApp, iş yapma arayışında olan milyar kişilik bir varlık olarak selamlandı. Bugün, iki milyar kişilik bir varlık ve hala doğru iş stratejisini bulmakta zorlanıyor.

Dijital reklamcılık için klasik araçlar Facebook için işe yarasa da, WhatsApp için bir felaket olduğu kanıtlandı ve şimdi uygulama gelir elde etmek için başka yollar kullanıyor. Bu, çoğunlukla uluslararası pazarda yer alan ve müşterilerine metin gönderen küçük ölçekli işletmeler olmak üzere, başkalarının uygulamadaki davranışlarını araştırmak anlamına gelir. Benzer şekilde, Brezilya, Meksika, Hindistan ve Endonezya gibi yerlerde uygulama aracılığıyla siparişleri dolduruyor ve hatta operasyonlar yürütüyorlar. Bunlar, uygulamanın en büyük küresel pazarları olduğu için harika bir durum.

WhatsApp yöneticileri ayrıca API iş modelleri aracılığıyla daha fazla gelir elde etmek ve hatta müşteri hizmetleri yazılımlarından satış yapmak istiyor. Kolay olmayacak, ancak uygulamanın çalkantılı parasını almak için bu tür deneylerin yapılmasının zamanı geldi.

Uygulamanın, WeChat gibi bir Süper uygulamanın ayak izlerini takip etmesine yardımcı olan bazı heyecan verici yeni özellikleri ele geçirdiğini hayal edebiliriz. Kullanıcıların tek bir uygulama üzerinden mesaj yazabileceği, sipariş verebileceği, satın alabileceği ve hatta ödeme yapabileceği çok büyük bir olasılık. Ancak yalan söylemeyeceğiz, ‘süper uygulama’ terimi tabu bir terim olarak biliniyor ve pek çoğu kullanımından kaçınıyor. Bakalım planlar gerçekten daha iyisi için ortaya çıkacak mı ve sizi güncel tutacağız.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir