Netflix, bir yıl önce Kuzey Amerika’da fiyatları artırmasına rağmen, 30’dan fazla ülkede daha ucuz hale geliyor. Bu öncelikle çelişkili gibi görünebilir ancak şirket, karantina sonrasında izleyici alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte küresel gelir ve abone büyümesinin doğru dengesini bulmaya çalışıyor gibi görünüyor.
Orta Doğu’nun (Yemen, Ürdün, Libya ve İran), Sahra Altı Afrika’nın (Kenya), Avrupa’nın (Hırvatistan, Slovenya ve Bulgaristan), Latin Amerika’nın (Nikaragua, Ekvador ve Venezuela) ve Asya’nın (Malezya, Endonezya, Tayland ve Filipinler) bazı bölgelerinde fiyatları yarı yarıya indirdi. Netflix, periyodik fiyat artışlarını düzenli hale getirse de, geçen Ekim ayında 12 ülkede daha ucuz bir planı da tanıttı.
Abonelik fiyat indirimleri, diğer akış hizmetlerinin (Disney+, Hulu ve Sling TV dahil) son zamanlarda fiyatlarını yükseltmesi nedeniyle gerçekleşti. UBS Group AG medya ve eğlence analisti John Hodulik, The Wall Street Journal’a verdiği demeçte, “kesinlikle sadece Netflix için değil, daha geniş akış endüstrisi için son trendlere aykırı” dedi ve “yüzde bazında bu kesintilerin bazıları önemli” dedi.
Netflix’in Ocak ayı kazanç çağrısında eş CEO’su Greg Peters, şirketin fiyatları artırabileceği alanları bulmak ve yeni içerik yatırımlarını finanse etmeye yardımcı olmak istediğini söyledi. Peters, “Kendimizi ikame edilemez bir mal olarak düşünüyoruz” dedi. Bölgesel fiyat artışları, Netflix’in payının daha yüksek olabileceği küresel pazarlara abone eklemesine izin veriyor. Disney+, HBO Max ve Paramount+ gibi rakip hizmetlerin küresel olarak genişlediği gerçeği, bu kararda muhtemelen önemli bir rol oynamıştır.
Netflix, evlerinin dışında giriş bilgilerini paylaşan kişiler için hala yeni bir aylık ücret sunuyor. Programı Latin Amerika’da denedikten sonra şirket, Kanada, Yeni Zelanda, Portekiz ve İspanya’da ücretli hesap paylaşımı başlattı. Yeni ücret Kanada ve Yeni Zelanda’da 8 dolar, Portekiz’de 4 avro ve İspanya’da 6 avro. Bu yılın başlarında ABD’ye gelmesi bekleniyor.