Ana SayfaGüncelSnapchat, Uygulamanın Gecikme Performansını Artırmak İçin Özel Ekip Oluşturuyor

Snapchat, Uygulamanın Gecikme Performansını Artırmak İçin Özel Ekip Oluşturuyor

Dijital dünyada çok fazla rekabet var ve her uygulama, sektördeki diğer tüm uygulamalara karşı performansını nasıl daha iyi hale getirebileceğinin yollarını arıyor.

Bu nedenle Snapchat, platformun nerede eksik olduğunu ve normal görünümlere nasıl dönebileceğini daha iyi ölçebilecek bir dahili ekip geliştirme görevinde.

Unutmayın, Snap gerçekten oyunun zirvesindeydi ama işte o zaman TikTok genel pazar payını ve ekran süresini çalmaya başladı. Kısa biçimli video uygulamasının muazzam popülaritesi inkar edilemez ve Snap’in savaşmadan pes etmeyeceğini düşünüyoruz.

Peki eksik olan nerede ve neden kullanıcı alışkanlıkları değişti? Bunlar Snapchat’in aklındaki birçok sorudan sadece birkaçı.

Yeni girişimin adı Project Sunshine ve uygulamadan büyüyen ekibinin bir parçası olduğu bildirilen birkaç mühendisi içeriyor. Sorunu teşhis etmeye ve uygulamanın tekrar yoluna girmesine yardımcı olmaya çalışıyorlar. Ve bununla, Hikayelere katıldığı görülen ve aynı zamanda onları yayınlayan kullanıcı sayısını artırmayı kastediyoruz.

Haber bize çileye aşina olanlar sayesinde geliyor. Insider ile konuştular ve TikTok’un son zamanlarda gerçekten yükseldiğini ve çok geç olmadan bir şeyler yapılması gerektiğini söylediler. Uygulama, oyununu geliştirmek ve meydana gelen tüm aşağı sürüklemelerle mücadele etmek için çalışıyor.

İnsanlar geçmişte sık sık paylaşımlarda bulunur ve hatta kişisel olarak tanımadıkları kişilerin hikayelerine katılırdı. Ama şimdi, çok farklı. İnsanlar, arkadaş veya sevdikleri gibi kişi listelerindeki kişileri görmek için uygulamaya geri dönüyor. Ve tahmin edebileceğiniz gibi, izleyiciyi büyük ölçüde etkiliyor.

Belirli kullanıcıların yayınladıklarına bir göz attıktan sonra platforma girip çıkma alışkanlığı, Snap’e yardımcı olmuyor. Artan kullanım ve etkileşim şu anda uygulamanın en büyük önceliği olduğundan, onu geri almak için öncü çabalar sarf ediyorlar.

Bu yeni proje Sunshine, belki de yakın arkadaşlara ait Hikayeler hakkında daha fazla görüş almak gibi birkaç yükselişe tanık olmuş olabilir, ancak daha önce olduğu gibi zirve yapmıyor. Bu arada, firmanın bir sözcüsü, şirketin sürekli geliştiğini ve gerçekten en büyük izleyici kitlesine sahip olan Hikayeler ürününün olduğunu söylüyor.

Geçen yaz, kaç kişinin metriklerle ve aynı zamanda kullanımla ilgilendiğini kanıtladı. Ve bu yılın ikinci çeyreği sonuçlarında, hikayelerin gösterim süresi zirve yaptı ve önceki yıla göre daha fazla başarı elde etti.

Q2, uygulamadaki günlük aktif kullanıcıların nasıl şaşırtıcı bir şekilde %18 oranında arttığını kanıtlıyor, ancak bu, %23’lük bir büyüme gösteren önceki yıl kadar büyük değil. Gördüğünüz gibi, uygulamanın hikayelerini izleyen kullanıcılar tarafından harcanan zaman açısından bu bir yıllık düşüş. Ve bu, günlük Hikaye gönderilerinin hacmindeki düşüşle doğrudan bağlantılıydı.

Snapchat’in en büyük rakibi kesinlikle TikTok. Ancak Instagram ve Facebook gibi uygulamaların da artan etkisi var. Byte-Dance’in sahip olduğu uygulama, insanların en eğlenceli içerik biçimlerini elde etmek için gitme eğiliminde olduğu yerdir.

Bilmiyorsanız, Snap, Snapchat+ biçiminde gelen ilk gelir akışını sunmaya karar verdi. Bu, kullanıcıların büyümesine ve hatta etkileşime bağlı olmayan en iyi özellikleri kullanıcılara sağlayan aylık bir abonelikti. Doğrudan reklamlarla bağlantılıydı.

Ama içeride durum kötü. Önceliklerin yeniden gözden geçirildiği, firmanın büyük bir yeniden organizasyonundan bahsediyoruz. Ve son zamanlarda, Insider 1200’den fazla çalışanı işten çıkaran gerçekten yapışkan bir karmaşaya ışık tuttu.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir