Spotify, bazı Çalma Listelerinde (Playlist) yeni hikayeler özelliğini test ediyor.
Arayüz Instagram ve Snapchat hikayelerine çok benziyor
Instagram , Snapchat , Facebook , YouTube , Twitter ve hatta LinkedIn gibi diğer birçok büyük platformda hikayeler özelliği var ve kullanıcılar tarafından severek kullanılıyor. Spotify, kullanıcıların hikayelere olan bu ilgisini görmüş olacaktır ki, platforma Hikayeler özelliğini getiriyor. Artık test aşamasına geçilen özellikte kullanıcılar, hikayeler özelliğine desteklenen her oynatma listesinin sol üstünde bulunan simgeden erişilebilir. Bu simgeye dokunduğunuzda, bir Instagram veya Snapchat hikayesi izlemiş olan herkesin yakından tanıdığı bir arayüz ortaya çıkıyor. Spotify, aynı Instagram ve Snapchat Hikayelerinde olduğu gibi ekranın sağ veya soluna basarak bir sonraki hikayeye geçmeye veya bir önceki hikayeye dönmeye olanak tanıyor.
Spotify, özelliğin test edildiğini doğruladı
Spotify, Engadget’e verdiği bir açıklamada yeni özelliği doğruladı, ancak bunun şu anlık bir test olduğunu, kullanıma hazır olduğunu fakat onay beklediğini söyledi. Bir Spotify sözcüsü yaptığı açıklamada, “Spotify’da kullanıcı deneyimimizi iyileştirmek için rutin olarak bir dizi test yapıyoruz” dedi. “Bu testlerden bazıları, kullanıcı deneyimini iyileştirmemizi sağlıyor, diğerleri yalnızca önemli bir öğrenme işlevi görüyor. Şu anda gelecek planlarımız hakkında paylaşacak başka bir haberimiz yok.” dedi.
Bazı çalma listelerinde özellik test edilmeye başlandı
Bu özellik, test aşamasına geçer geçmez özelliğin desteklediği çalma listelerinde kullanılmaya başladı. Örneğin Jennifer Lopez, Kelly Clarkson ve Pentatonix gibi ünlü sanatçıların katıldığı Christmas Hits çalma listesinde sanatçılar, festival dönemi ve şarkı yazma süreçleri hakkında Spotify Hikayesi yayınladılar. Benzer hikayeler, Tear Drop emo rap çalma listesinde ve Megan Thee Stallion’un Good News albümünün bir versiyonunda da görülüyor. Özelliğin yakın zamanda kapsamının genişletilmesi bekleniyor.