Spotify, 4. çeyrek kazançlarını açıkladı ve şu anda geçen çeyreğe göre 10 milyon artışla 205 milyon premium aboneye sahip olduğunu duyurdu. Ayrıca 3,17 milyar € (3,43 milyar $) gelir elde etti, bu nedenle hem abone sayısında hem de satışlarda beklentileri aştı. Şu anda reklam destekli ve ücretli abone katmanları da dahil olmak üzere aylık yaklaşık 500 milyon aktif kullanıcıyı sayıyor.
Bununla birlikte, CEO Daniel Ek’in “fazla hırslı” olarak nitelendirdiği hamleler nedeniyle kayıpları geçen yılın aynı döneminde 39 milyon Euro’ya kıyasla kırmızı mürekkepte 270 milyon € (292 milyon $) ile devam etti. Şirket, 2022’nin tamamı için 11,7 milyar Euro (12,7 milyar dolar) gelir üzerinden net 430 milyon € (466 milyon $) zarar bildirdi.
Spotify, kayıpların para birimi dalgalanmalarının yanı sıra “öncelikle çalışan sayısı artışı ve daha yüksek reklam maliyetleri nedeniyle daha yüksek personel maliyetlerinden” kaynaklandığını söyledi. Bu, şirketin geçen hafta, şirket çapında yeniden yapılanmanın bir parçası olarak işgücünün yüzde 6’sını işten çıkardığını açıkladığı eylemleri açıklamaya yardımcı oluyor.
Bunun bir parçası olarak, baş içerik sorumlusu Dawn Ostroff istifa etti ve Ek, şirketin kendi rolü de dahil olmak üzere “en üstte çalışma şeklimizi temelden değiştireceğini” söyledi. O sırada Ek, “arkaya dönüp baktığımda, gelir artışımız öncesinde yatırım yapma konusunda çok hırslıydım” dedi. Bir sonraki çeyreğe baktığımızda Spotify, aylık yarım milyar aktif kullanıcıya ulaşacağını ve 207 milyon premium aboneye mütevazı bir artış göreceğini tahmin ediyor.