Dünyanın en popüler müzik ve podcast platformu olan Spotify, yeni yılla birlikte tartışmalı bir yeniliğe adım atıyor. Platform, 2022 yılında gerçekleştirilmesi beklenen Hi-Fi müzik standardına geçiş yapamaması bakımından gündeme yön veriyor. Bunun yanı sıra platform, atmış olduğu reklam adımıyla da dikkatleri üzerine çekiyor.
Platform, uygulamasında görsel bir reklam gösterecek
Spotify, 2020 yılında podcast reklamları sırasında özel URL’leri ve promosyon kodlarını geçmişte bırakacak bir reklam kurulumunu test ettiğini açıkladı.
Platform, bugün ‘Harekete Geçirici Mesaj Kartları’ ya da kısaca CTA kartları olarak adlandırdığı podcast yayıncılarına yönelik yeni bir reklam formatı sunuyor. Spotify’ın akışlı reklam ekleme teknolojisinden güç alan özellik, sesli reklam oynatılmaya başlandığında uygulamada görsel bir reklam gösterecek.
Kartlar, podcast arka planda oynatıldığında dahi başka bir pencerede de karşınıza çıkıyor. Reklamlar, akış sırasında kullanıcıların dikkatini çekme özelliğine sahip olsa da Spotify, podcastleri dinlemenin genellikle kullanıcı başka bir şey yaparken arka planda çalıştığını bilir.
Bu nedenle platform, yeni CTA kartlarını hem podcast sırasında hem de arka planda da kullanıma sunuyor. Yeni özellikte kullanıcıları rahatsız edecek unsur, Premium üyelerinin de bu reklamla karşılaşacak olması oluyor.
Şirketin konuyla ilgili yaptığı açıklamaya bakıldığında pek çok podcast üreticisinin varlığını devam ettirebilmesi amacıyla aralara reklam alınıyor.