Önde gelen sosyal medya uygulaması Podcast’ler özelliğini test etmeye başladığından TikTok yakında Spotify’ın rakibi olduğunu kanıtlayabilir.
Yeni sunum, kullanıcılara arka planda ortaya çıkan sesi duyma şansı verecek. Dahası, bu işlevselliğin, oynatılırken telefonlarında görülen diğer görevlere katılmalarına izin vereceğini göreceksiniz. Her zamanki gibi, TikTok uygulamasından uzaklaştığınızda, bu video ani bir duraklama alır.
Insider, bu özelliğin ilk olarak önde gelen içerik oluşturucu Emily Skvarch tarafından yapılan belirli bir gönderide görüldüğünü iddia ediyor. Bu, uygulamanın hem podcast hem de küçük resim Podcast adı verilen bir sayfada ortaya çıktığı için videoyu duyma seçeneği ortaya koyduğu zamandır.
Ardından, “uygulama arka planda değiştirildikten sonra bile ses çalmaya devam edecek” yazan bir ekranın üst kısmına bir banner mesajı konulduğunu gördük.
İçerik oluşturucu, Insider bunu sorana kadar herhangi bir bildirim almadığını kabul ederken. Ve en azından söylemek gerekirse oldukça ilginç olduğunu hissettim.
Şimdilik, TikTok haberlerde sessiz kalmaya devam ediyor. Dahası, uygulamanın podcast dünyasına yönelik yeni çabaları, teknoloji ve medya dünyasındaki diğer önde gelen firmaların bu dünyada bir kaleye ulaşmak için savaşması nedeniyle ortaya çıkıyor. Unutmayın, bugün podcast reklamları öngörülen rakamlarda ortaya çıktığı gibi şaşırtıcı bir şekilde 2 milyar dolara ulaştı.
Bu arada, yakın tarihli bir başka çalışma, Amerika’da kaç kişinin bu podcast’i sesten çok video ile ilgili daha fazla içeriği kapsayan bir podcast olarak gördüğüne ışık tutuyor. Ve nüfus üzerinde yapılan anket, giderek daha fazla insanın video içeren podcast’leri yalnızca ses ile sınırlı olanlardan daha fazla tercih ettiğini gösterdi. Ve bunların dışında, çoğunluk bu beğeni için YouTube’u, ardından Spotify’ı ve ardından podcast içeriği dozları için Apple’ı tercih etti.
Uygulamanın en iyi podcast platformu olarak popülaritesi, Insider tarafından açıklandığı gibi, rakipleri Joe Rogan gibi önde gelen podcast yayıncılarını yatıştıran video özellikleri eklemeye zorluyor.
Son birkaç yılda, Spotify’ın podcast’lere büyük zaman ayırdıklarını gördük ve hatta yol boyunca birçok firma satın aldılar. Bu şekilde, özel anlaşmaların yanı sıra en iyi ünlülerin kadronun bir parçası olmasıyla geliştirmeyle bağlantılı anlaşmalarla meşgul oldular.
Spotify’ın bugün sosyal medya kullanıcılarının çoğunluğu tarafından sevilen feed’i için TikTok’tan nasıl ilham aldığını bile unutmayalım.