Ana SayfaGüncelTikTok Artık Daha Fazla Para Kazanma Fırsatı Sunuyor

TikTok Artık Daha Fazla Para Kazanma Fırsatı Sunuyor

TikTok’u kullanan hevesli bir içerik yaratıcısıysanız, bu sonraki haber kesinlikle zevkinizi gıdıklayacaktır. Muaaz

, popüler video yapım uygulamasının nihayet bazı içerik oluşturucular için daha fazla para kazanma fırsatı sunduğunu bildiriyor . Bu da reklam geliri şeklinde gelir.

Kitleleri için ‘en ilgi çekici’ içerik türlerini oluşturan içerik oluşturucular, uygulama ilk gelir paylaşımı girişimini başlattığından kesinlikle büyük ödüllerden yararlanacaklar.

Buna TikTok Pulse adı verildi ve bunu ilk olarak bu yılın Mayıs ayında duyduk. Üstelik Pulse, YouTube Select’e çok benziyor, çünkü her iki teklif de en “marka güvenli” içerik türlerine sahip en ünlü içerik oluşturucularını bir araya getiriyor.

Ancak TikTok söz konusu olduğunda, uygulama haklarından para kazanma özelliği artık uygulamanın en iyi 12 kategoride ortaya çıkan en ilgi çekici içerik biçimlerini oluşturan içerik oluşturucuların en iyi %4’ü tarafından kullanılabilir olacak. Moda, kitaplar, yemek pişirme, güzellik, oyun ve daha fazlası gibi şeyler dahil edilecektir.

Geçmişte, TikTok’un Pulse Programı için yeni bir lansman tarihinden bahsettiğini görmemiştik, ancak önde gelen içerik oluşturucuların bu konuda uyarılar aldığına dair birçok raporun aniden ortaya çıkmasından sonra, bir şeylerin yolunda olduğundan eminiz.

Bildirimler, içerik oluşturuculara, en az 100.000 takipçiye sahip olma kriterlerini yerine getirdiklerinden teklif için uygun olduklarını söyler. Ancak içerik oluşturuculara, yerine getirilmesi gereken tek kılavuzun bu olmadığı bir kez daha hatırlatıldı.

Bunun dışında son bir ayda en az 5 farklı video yayınlamış olmaları gerekiyor. Ayrıca, uygulama aracılığıyla tüm gelir yaratma çilesine başlamak için 18 ve üstü olmaları gerekir. Yani tüm bunları çivilediyseniz, gitmeye hazırsınız.

Peki, dağıtım tam olarak ne içeriyor? Bildirimde belirtildiği gibi, videolarına karşı gösterilen reklamlardan elde edilen gelirin %50’sini alma beğenilerini içerir.

TikTok geçmişte Pulse programının birçok içeriğe dayalı reklam içereceğini belirtmişti. Bu nedenle, belirli temalı kategorilere ait reklamlar bu şekilde tahsis edilecektir. Böylece yemek videolarında yemek reklamları ve güzellik videolarında makyaj reklamları göreceksiniz.

Ancak burada gerçekten ilginç olan, içerik oluşturuculara sağlanan orandır. YouTube Shorts’un yaratıcılarına reklam gelirinin bölünmesi için sağladığından kesinlikle daha büyük. Orada, payın %45’i içerik oluşturucuya giderken, uygulama %55’lik daha büyük paya sahip olacak.

Medya kuruluşları ayrıca, sunumla ilgili haberlerin beta sürümünde yürütülüp yürütülmediğini veya belirtilen yönergeleri karşılayan bazı içerik oluşturucular için uygun bir lansman olup olmadığını sormak için platforma ulaştı. Gerçekte kaç içerik oluşturucunun katılmasının istendiğini ve testin belirli bir alanla sınırlı olup olmadığını görmek istiyoruz.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir