Ana SayfaGüncelTikTok, Daha Fazla Alışveriş Özelliği Başlatacak

TikTok, Daha Fazla Alışveriş Özelliği Başlatacak

Sosyal medya dünyasında, rekabet zor olduğu için uygulamalar her zaman listenin en üstüne ulaşmaya çalışıyor.

Hem TikTok hem de Instagram, uygulamayı daha iyi hale getirmek ve çok para kazandıran trendlere büyük yatırım yapmak isteyen baş rakiplerdir. Bu, diğer birçok özelliğin yanı sıra kısa dikey video içeriğinin beğenilerini içerir.

Ancak yakın tarihli bir rapor, TikTok’un rakibi Instagram’ın tam tersini yaptığından bahsediyor.

Uygulama, platformda markalar için daha fazla alışveriş özelliği sunmaya çalışırken, Instagram yakın zamanda canlı yayın alışveriş çabasının kapılarını kapattı.

Bu özellik, kullanıcıların AdAge tarafından bildirildiği gibi doğrudan platform üzerinden satın almalarını gerektirecektir. Özelliğin şu anda sessizce başlatıldığını ve Amerika’daki uygulama içi ödeme teklifine benzediğini ortaya koyuyor.

Bu, markalara doğrudan uygulama aracılığıyla ürün satma şansı verildiği anlamına gelir. Dahası, şirket pop kültürüyle bağlantılı ve gençler tarafından büyük ölçüde tercih edilenler gibi büyük isimleri davet ediyor. Yaygın örnekler arasında Pacsun ve KimChi chic’in beğenileri yer alıyor ve bu da mallarını uygulamada öne çıkarıyor.

Platformda harika bir alışveriş deneyimi sunan markalar, profillerinde yer alan küçük bir çanta simgesi içerecektir. Bu, kullanıcıların resimler, fiyat etiketleri, videolar ve hatta açıklamalar içeren ilgili bir katalog aracılığıyla malları keşfedebilecekleri yerdir. Benzer şekilde, kullanıcılar aynı alışveriş sepetine bir dizi mağazadan ürün ekleyebilir.

Bu hareket, gençler de dahil olmak üzere giderek daha fazla kişinin uygulamayı önde gelen arama motoru olarak kullandığı bir zamanda geliyor. Ayrıca bu, uygulamanın tüm alışveriş çabasıyla başarılı olacağını göstermez.

Unutmayın, Instagram şirketteki birçok kişinin öngördüğü yanıtı alamadı. Çin’deki pazarların izinden gittiler, ancak Batı, isteyeceği sıklıkta uygulama içi satın alımlara çok fazla dahil değildi. Bu nedenle Meta, hem Facebook hem de Instagram’ın Mağaza Sekmesi özelliğini kaldıracağını duyurdu.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir