Geçtiğimiz gün düzenlenen bir etkinlikte yeni içeriklerini tanıtan popüler sosyal medya platformu TikTok, Marketplace özelliğini duyurdu. Bu özellik sayesinde içerik üreticiler ve markalar ile bir araya gelecek.
Sosyal medya denildiğinde akıllara gelen platformlardan olan TikTok, genelde danslar ile kısa içeriklerle ön plana çıkan platform, yediden yetmişe herkesin dikkatini çekmeyi başarıyor. Aktif olarak bir milyardan fazla kullanıcısı bulunan şirket, son dönemin en başarılı sosyal medya mecralarının başında geliyor.
Pandemi döneminde de kullanıcı sayısını artıran ve daha geniş bir kitleye hitap eden platform, geçtiğimiz gün düzenlenen bir etkinlikte içerik üreticileri ve markaları bir araya getirecek yeni özelliğini tanıttı. TikTok Creator Markeplace adı verilen bu özellik, markaların içeriklerine en uygun kişilerle çalışmalarına olanak sağlayacak.
TikTok Creator Marketplace tanıtıldı
TikTok Creator Marketplace, markaların kendilerine en uygun kişiyi bulmaları için tasarlandı. Reklam verenler, burada tüm popüler kullanıcıları bulabilecek. Mevcut araçlar ile bu üreticileri kategorize edebilecek ve kendilerine en uygun arama koşullarını oluşturabilecek.
Daha profesyonel bir tecrübe isteyenleri de düşünen TikTok, Marketplace için profesyonel ajanslara erişim izni verilen bir iş birliği programı da duyurdu. Belirli bir erişim yetkisi verilen bu ajanslar, marka ve içerik üretici arasında köprü görevi görebilecek.
Ayrıca reklam verenlerin etkileşimini artıracak yeni yöntemler de platforma eklendi. Örneğin kullanıcılar bir TikTok videosu izlerken ekranda tanıtılan ürünü gösteren bir etiket görecek. Etikete tıkladıkları zaman ise oldukça hızlı yüklenen bir satın alma sayfasına ulaşacak. Şirket bu sayede tıklama ve satın alma oranlarında ciddi bir artış yaşanacağını iddia ediyor.
Peki siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? TikTok Marketplace içerik üreticilerin mi yoksa markaların mı yararına olacak?