Fransa, çerez onayıyla ilgili kuralları çiğnediği için önde gelen sosyal medya devi TikTok’a mega para cezası verdi.
Eylemler, uygulamayı 5 milyon Euro değerinde bir ceza ile büyük ölçüde eğiten Fransız Veri Koruma gözlemcisi tarafından tasvir edildi. Bu, mevcut çerez onay akışı hakkında biraz ayrıntı veren CNIL sayesinde bugün duyuruldu. Bu TikTok’un kendi web sitesindeydi ve geçen yıla kadar devam etti.
Bu süre zarfında düzenleyici, herhangi bir kullanıcının çerezleri kabul etmek kadar basit bir şekilde reddetmesinin kolay olmadığını tespit etti. Bu yüzden düşündüğünüzde, site ziyaretçilerinin veda etmektense izlemeyi kabul etmelerine izin vererek onayınızın manipüle edilmesi harika veya aldatıcı bir yoldur.
Bu, bekçi köpeği 2021’de uygulamanın tüm sürecini kontrol etmeyi seçtiğinde görülen aynı durumdu. Bu, geçen yılın Şubat ayında web sitesinde Refuse All adlı düğme ortaya çıkana kadardı.
Dahası, bu çözümü görüyoruz ve etkilenen çok sayıda kullanıcının yanı sıra küçüklerin yanı sıra küçük para cezasının hatlar boyunca nasıl alındığını açıklamaya devam edebilir. Bu, insanları gerçek mobil uygulamayı değil, TikTok’un web sitesini ziyaret etmeye zorlamayı içerir.
Olduğu gibi, izleme çerezleri genellikle davranışsal reklamcılık gibi amaçlar için kullanılır. Ancak bunu analitik gibi diğer etkinlik biçimleri uğruna da kullanabilirsiniz.
CNIL, 2021’de bir kontrolün nasıl yapıldığından bahsetti ve o zaman İrlanda ve Birleşik Krallık’taki uygulamaya bağlı olanlar gibi firmaların çerezlere hemen izin vermek için nasıl düğmeler sağladığı görüldü. Kullanıcıların hayır demesini sağlamak için eşdeğer bir düğme koymuyorlardı, tıpkı evet demek kadar basit.
Gerçekte, hepsine evet demek için gösterilen tek bir çereze karşı tüm çerezlere hayır demek için birkaç tıklama gerekiyordu. Bu, yakın tarihli bir basın açıklamasıyla Fransız bekçi köpeği tarafından şiddetle vurgulandı ve eleştirildi.
Ancak burada bitmiyor, CNIL TikTok’un kullanıcılarını çerezlerin amacının gerçekte ne olduğu konusunda karmaşık bir şekilde bilgilendirmediğine tanık oldu. Ve onlara göre bu, 82 numaralı Maddenin bir başka mega ihlalidir.
Fransızlar tarafından yapılan yeni uygulama, AB’nin eGizlilik Direktifi tarafından üstlenildi. Bu, GDPR’den farklıdır ve bu nedenle AB’nin önde gelen bir veri sorumlusu ile çapraz kontrol edilmesi için kullanıcıları etkileyen şikayetlere ihtiyaç duymaz.
Bize göre, Fransızların çerez onayı için bir temizlik yapma hamlesinin, sınır ötesi GDPR uygulamasının hızını yavaşlatmak için ayrılmaz bir ek araç gibi göründüğü görülüyor. Dahası, reklam devleri aracılığıyla izleme ve profil oluşturma şimdi gerçekleştirilecek ve davranışsal reklamcılık beğenilerini yayınlamak için kullanıcı onayı alma beğenilerine güvenecekse, doğru rızanın toplanması ve ücretsiz olması ve tasarımda çok adil olması çok önemli olacaktır. Bu, tasarım püf noktalarını öne çıkararak her türlü manipülasyondan arınmış olmak anlamına gelir.