Bu kadar kısa bir sürede dünya çapında mega başarı elde eden bir uygulamaya gelince, TikTok kesinlikle bir öncüdür.
Popüler kısa biçimli video platformu, bu kadar kısa bir sürede gerçekten yeni başarı zirvelerine ulaşmayı başardı. Ve çoğu zaman, rakiplerine karşı en büyük rekabet olduğu için manşetlere taşındı.
En iyi uygulamalar, TikTok’un düzeninden ve tasarımından, algoritmalarından ve genel işleyişinden ilham alamaz. Peki ya uygulamanın sonunda büyüme açısından bir düşüş veya yavaşlama anı yaşayabileceğini söylesek?
Haber bize, yakın zamanda bu konuyla ilgili tam bir rapor yayınlayan Sensor Town’ın yeni bulguları sayesinde geldi. Bununla birlikte, YouTube’un sağlam bir performans sunmada güçlü olduğu ve sabit kaldığının nasıl belirlendiğini belirtmek ilginçtir.
Aynı şeyi Meta’nın Facebook’u için de söylemek isterdik ama durum böyle değil. Gerçekten zor bir yıl geçirdiler ve şimdi Instagram’ın da YouTube ve TikTok’un ezeli rakiplerinin gerisinde kaldığı bildirildi. Ana hatlarıyla verilen verilere göre, Meta’nın her iki mega gelirlisi de izlenme süresinin azaldığı bir aşamadan geçiyor.
Meta’nın uygulamaları düşüşe geçtiğinde, TikTok’un senaryodan tam olarak yararlandığı bir zaman vardı. Kendi kazançları için bu uygulamalar tarafından kaybedilen zamanı nakde çevirerek bu dönemi gerçekten en iyi şekilde kullandılar. Ve işe yaradı. Ancak daha yavaş büyüme ve TikTok terimleri şimdiye kadar duyulmamış, yani.
Ancak bu rapor, eğilimlerin zamanla değiştiğinin ve hiçbir şeyin kalıcı olmadığının açık bir kanıtıdır. Dalgalanan dijital dünya ve değişen manzara, sosyal medya dünyasının en büyük yarışmacıları her zaman tetikte olmaya zorladığını hatırlatıyor.
Çalışma, videonun insanların veri almaktan hoşlandığı ana form olduğunu ortaya koyuyor. YouTube ve hatta TikTok’un metin ve resimlere daha yatkın olan meslektaşlarından daha güçlü hale geldiğini gösterdi. Bu da Facebook ve Instagram demektir.
Ağustos ayında, ABD’deki kullanıcılar günde yaklaşık 94 dakikayı TikTok uygulamalarında video izleyerek geçirdiler. Ve bu, geçen yıl gözlemlenen istatistiklerden neredeyse %10 daha fazla. Bununla birlikte, bu aynı zamanda, uygulamanın yaşadığı büyüme için yıllık %45’lik ana oranlardan mega bir yavaşlamadır.
Unutmayın, pandemi sırasında en büyük başarı buydu ve gerçekten büyük bir destek aldı.
YouTube, kullanıcıların günde ortalama 73 dakika uygulamayı takip ettiği izlenme süresi açısından ikinci sırada yer aldı. Ve evet, TikTok’un gerisinde kaldı, ancak uygulamanın sektördeki rakibi TikTok’tan çok daha eski olduğu düşünüldüğünde, yine de güçlü bir performans sağlamayı başarıyor.
Bu yılın Ocak ayından bu yana YouTube, 2021 istatistiklerine kıyasla yaklaşık %10’luk bir büyüme gördü. O zamanlar biraz düşüyordu. Ve şimdi, büyümesinin Meta’nın uygulama tekliflerinden çok daha güçlü olacağı tahmin ediliyor.
Hem Facebook hem de Instagram, bu yılın Ağustos ayında YoY serpintileri olduğunu kanıtladı. Instagram izlenme süresinde %8 kayıpla 54 dakikaya yükseldi. Öte yandan, Facebook’un ortalama izlenme süresi sadece 45 dakikadır.
YouTube’un büyük başarısı kısmen, yine TikTok’tan ilham alındıktan sonra getirilen Shorts özelliğine yaptığı yatırıma atfedilebilir. Yalnızca 2020’de piyasaya sürülmesine rağmen, her zamankinden daha fazla görüntüleme üreten ana platform teklifi haline geldi. Bu, uygulama için daha fazla gelir ve kar anlamına gelir ve daha minnettar olamazlardı.