Çarşamba öğleden sonra Twitter’da bir sorun vardı, ancak tam olarak ne olduğu belli değil. Birkaç saat boyunca, doğrudan mesajlar ve tweetler de dahil olmak üzere temel özellikler, büyük kullanıcı kesimleri için çalışmıyordu. Ancak 18:30 ET’ye kadar Twitter, sorunun farkında olduğunu ve çözülmesi için çalıştığını doğruladı. Kısa bir süre sonra, hizmet normale döndü.
Bazı kullanıcılar tweet atabilse de, birçok kullanıcı tweet atamayacakları veya “Tweet göndermek için günlük sınırı aştıkları” mesajlar aldı. Retweet girişiminde bulunulduğunda da benzer bir mesaj ortaya çıktı: “Üzgünüm! Tweet sınırınızı aştınız. Yarın tekrar retweetlemeyi deneyin.” Hesapları takip etmeye çalışmak da “günlük limite” ulaşma konusunda bir hata üretti.
Oran sınırlaması bazı durumlarda bir anti-spam taktiği olsa da, mesajlar nispeten az tweet paylaşan hesaplar için bile görünüyor. Benim durumumda, Çarşamba günü iki düzineden az tweet attım ve yine de hataları aldım. Twitter’a göre, hesaplar için “teknik sınır” günde 2.400 tweet ve 500 doğrudan mesajdır. Günlük “takip sınırı” 400’dür.
Ek olarak, doğrudan mesajlar birçok kullanıcı için kapalıydı. Normal gelen kutusu görünümü yerine, bir uyarı basitçe şöyle dedi: “Bir şeyler ters gitti. Yeniden yüklemeyi deneyin.” Daha önce gönderilen mesajlara da erişilemezdi.
Bu sorunların kaynağının ne olduğu belli değil. Artık bir iletişim ekibi olmayan Twitter, yorum talebine hemen yanıt vermedi. Sorunlar, şirketin API’sinin ücretsiz sürümünü kapatmaya ayarlanmasından bir gün önce ortaya çıktı, ancak iki sorunun ilgili olup olmayacağı belli değil.