Twitter‘ın bu yılın başlarında yerel bir temsilci atamasının ve raporlama yükümlülüklerini yerine getirmesinden sonra Türkiye, Twitter’daki reklam yasağını kaldırdı.
Temsilci atama şartı yerine getirildi
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu‘nun (BTK) Twitter A.Ş.’deki (Periscope/Scope) reklam yasağını kaldırma kararı Resmi Gazete’de de duyuruldu. Kararda kullanılan ifadeler şu şekilde:
“Twitter Inc. (Periscope/Scope) adlı ağ sağlayıcısının 4/5/2007 tarihli ve 5651 sayılı internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi hakkında kanunun ek 4’üncü maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmesi nedeniyle 15.01.2021 tarihli ve 3769 sayılı reklam yasağı kararının kaldırılmasına karar verilmiştir.”
Yasağın başlıca sebebi ise günlük olarak 1 milyon sınırına ulaşan platformların bir temsilci bulundurması zorunluluğuydu. Bununla birlikte bu zorunluluğa uymayan platformlar için BTK, Twitter, Facebook ve Youtube dahil olmak üzere çok sayıda sosyal medya platformuna 30 milyon Türk lirası ceza verdi.
Bu cezanın ardından ise firma, ekim ayında yürürlüğe gire sosyal medya yasası kapsamında yerel temsilci atama şartını yerine getirdi. Atılan adımlar sonucunda ise reklam yasağı kaldırıldı.