Twitter, kullanıcıların reklamları görmeden platforma göz atmalarını sağlayacak yeni, daha pahalı bir Mavi abonelik katmanı üzerinde çalışıyor. “Reklamlar Twitter’da çok sık ve çok büyük. Twitter sahibi Elon Musk Cumartesi öğleden sonra tweet attı. “Ayrıca, sıfır reklama izin veren daha yüksek fiyatlı bir abonelik olacak.”
ABD’de, kullanıcılar doğrudan Twitter iOS veya Android uygulaması aracılığıyla abone olduğunda Twitter Blue şu anda ayda 11 dolara mal oluyor. Apple ve Google’ın uygulama içi satın alımlarda yüzde 30’a varan komisyonun geçerli olmadığı web’de, hizmetin maliyeti ayda 8 ABD dolarıdır. Twitter, Kasım ayında aboneliği yenilemeye başladığından beri, zaman çizelgenizde daha az reklam görme yeteneği, şirketin zorladığı birincil satış noktalarından biri oldu, ancak hizmete kaydolmaya gittiğinizde bu avantaj hala “yakında” olarak listeleniyor.
Bazı tahminlere göre, Musk’ın Ekim ayında şirketi devralmasından bu yana Twitter’ın reklam geliri hızla azaldı. The Information tarafından yayınlanan yakın tarihli bir rapora göre, üst düzey bir Twitter yöneticisi geçtiğimiz Salı günü çalışanlara günlük gelirin bir yıl önceki aynı güne göre yüzde 40 düştüğünü söyledi.