Pek çok farklı web sitesi sosyal medya girişlerine başvuruyordu ve en popülerlerinden biri Facebook kimlik bilgileriniz üzerinden giriş yapmak zorundaydı. Ancak, artık durum böyle değil.
Dell gibi bir dizi ünlü şirket seçeneği kaldırdı ve yalnızca gizlilik endişelerinin nedenini belirtti. Evet, onlara ve birçok uzmana göre, sosyal oturum açma güvenli değildir ve güvenlik tehditlerini önlemek istiyorsanız, ileriye dönük en iyi yol budur.
Çeşitli web sitelerinde alışveriş yapanların hayallerindeki dizüstü bilgisayarlarını satın alabildiği ve ardından uygulamanın kimlik bilgilerini kullanarak oturum açabildiği bir ay önceydi. Başka bir yeni oturum açma kimliği ve parolayla uğraşmak istemediler. Olduğu gibi, bizde bol var. Ama artık bu kolaylık ortadan kalktı.
Dell, Best Buy, Ford, Amazon, Nike, Match ve Pottery Barn gibi şirketlerden de artık sosyal oturumlardan yararlanamayacağınız firmaların listesi sonsuzdur. Ancak Dell’den üst düzey bir yetkiliye göre, bu en iyi karardı çünkü pek çok kişi gizlilik ve güvenlikle ilgili nedenlerden dolayı çileden çıkmayı seçti ve verilerinin paylaşıldığını görmek istemediler.
Zamanla trendler değişti ve bu yüzden sonuç önümüzde. Uygulama ne olursa olsun, inanılmaz sayıda güvenlik riski ve bilgisayar korsanlığı girişimi vardır. İnsanlar sosyal medyalarını uzak tutmanın zamanının geldiğini hissettiler.
Ani ortadan kaybolmayı görmek, Facebook’un etkisinin dünya çapında ne kadar düştüğünün en yeni işaretlerinden biri. On yıl önce, en şaşırtıcı büyüme biçimini yaşadı, ancak yakın geçmişte Apple sayesinde bu büyük ölçüde değişti.
Reklamların gerçekten hedeflenmesini zorlaştıran yeni bir iOS gizlilik değişikliği görüyoruz. Ve sonunda, net karlar gibi gelir de düştü ve azalan ekonomi, ezeli rakiplerden gelen rekabetle birleştiğinde platformda gerçekten büyük bir zarar gördü.
Bundan sonra, firmanın ihbarcılarından biri sayesinde bir dizi sızdırılmış belge ortaya çıktı. Facebook’un kendi mal ve hizmetlerinin neden olduğu bu özel zarar hakkında tam bir fikre sahip olduğunu iddia ediyorlar.
Bu arada firma, gelirinin 2022’nin üçüncü çeyreğinde art arda ikinci kez daha da düşeceğinden çok emin. Daha geçen yıl şirketin adını Meta olarak değiştirdiğini ve dünyanın geleceğin metaverse’ine odaklanmaya istekli olduklarını bilmesini sağladığını gördük. Bu, alışılagelmiş sosyal medya dünyasından geri adım atacak ve insanların eğlenebileceği, etkileşimde bulunabileceği ve sanal olarak oynayabileceği bir platforma daha yatkın bir adım olacak. İşte o zaman VR kulaklıklara da ışık tuttu ve o zamanlar her şey çok havalı görünüyordu.
Şimdilik, şirketten bir sözcü bu özel haber raporu hakkında yorum yapmayı reddederken, önde gelen teknoloji şirketlerinden diğer kişiler giriş düğmesini neden kaldırdıklarını haklı çıkarmıyor.