WhatsApp, 2 milyar kullanıcısına koronavirüs pandemisi sırasında evde kalmanın önemi hakkında ekstra bir hatırlatma sunuyor. Uygulama, insanları yanlış bilgilendirme ve art niyetten korumak için yeni ‘Ev‘ çıkartmalarını kullanıma sundu.
WhatsApp, 10 dilde mevcut olan çıkartmalarda Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ile çalıştığını söylüyor. Çıkartmalar el yıkama, evden çalışma ve diğer sosyal uzaklaşma kavramlarını teşvik ediyor. Güncelleme, Instagram sosyal uzaklaşma önlemlerini savunmak için popüler bir “Evde Kal” etiketi çıkardıktan sonra Facebook ve Messenger da yeni emojiler eklemişti.
Facebook daha önce kullanıcılarının daha fazla evde kalmaya zorlandığı için mesajlaşma uygulamalarında talep artışının görüldüğünü söylemişti . Aynı zamanda, artan kullanım WhatsApp’ı pandemi hakkında yanlış bilgiye karşı daha fazla önlem almaya zorladı. WhatsApp mesaj iletme konusunda daha sıkı kontroller ekledi ve zamanında sağlıklı bilgileri paylaşmak ve aldatmacaları gidermek amacıyla mesajlaşma koruma botları oluşturmak için dış geliştiricilerle birlikte çalışmıştı.