Ana SayfaGüncelYeni Çalışma YouTube'un 'Beğenmeme' ve 'İlgilenmiyorum' Düğmelerinin Spam'i Durdurmada Başarısız Olduğunu Kanıtladı

Yeni Çalışma YouTube’un ‘Beğenmeme’ ve ‘İlgilenmiyorum’ Düğmelerinin Spam’i Durdurmada Başarısız Olduğunu Kanıtladı

Mozilla’dan yeni bir çalışma, YouTube’un beğenmeme ve spam düğmelerine ve uygulamadaki sınırsız miktarda spam’i durdurmada veya engellemede büyük ölçüde başarısız olduklarına ışık tutuyor.

Haber bu hafta kar amacı gütmeyen bir kuruluş tarafından duyuruldu ve bu bize gerçekten platformun istenmeyen bilgileri işleme konusunda mücadele ettiğini gösteriyor. Ve sonunda, son derece hüsrana uğrayan ve kafası oldukça karışan kullanıcılar oluyor.

Mozilla, kalabalık arama için tarayıcı uzantısını yaklaşık iki yıl önce başlattı ve o zaman uygulamanın öneri sorunlarıyla bağlantılı sorun ortaya çıktı. Yaklaşık 20.000 kişi ve 500 milyon video tabanlı içerik daha sonra bu raporu

alıyoruzBugün, YouTube’un kendi kontrolleriyle gerçekten nasıl zor zamanlar geçirdiği hakkında ve bununla, beğenmeme ve ilgilenmeme düğmelerinin, uygulamanın algoritmasında görülen önerileri değiştirmek açısından hiçbir şey yapmadığını kastediyoruz.

Silah videolarını sevmeyen kişilere şiddetle ilgili daha fazla içerik gösterilirken, kripto içeriğinden hoşlanmayanlara daha fazla kripto videosu sağlandığı görüldü ve bu, işlerin uygulamanın lehine gerçekten ne kadar iyi çalışmadığını gösteriyor.

Hatta bir çalışma, kullanıcılara ait bazı kontrollerin istenmeyen tavsiyelere son verme açısından çok az etkisi olduğunu veya hiç etkisinin olmadığını öne sürecek kadar ileri gitti. Peki neden insanlara izlemeye hiç ilgi duymadıkları videolar gösteriliyor?

Çalışma, dört düğmeden, “kanalı önerme” başlıklı düğmenin istenmeyen önerileri önleme açısından nasıl en fazla etkiye sahip olduğunu gösterdi ve bu oran %43’tü. Öte yandan, ‘izleme geçmişimden kaldır’ düğmesi iyi bir filtreydi ve içeriğin yaklaşık %29’unu kaldırdı. Ancak beğenmeme ve ilgilenmeme düğmesi en kötü performansı gösterdi ve sırasıyla sadece %12 ve %11’de kaldı.

İnsanlar izledikleri içerik üzerinde hiçbir kontrolleri olmadığını hissettiklerinde ya çıkış yaptılar, diğer gizlilik araçlarını kullandılar ya da sunulan çeşitli videoları yönetmek için yeni hesaplar açtılar.

Şirketteki kıdemli bir araştırmacı, insanların görmek istedikleri içeriğe dikkat ederek YouTube’dan nasıl etkilenmediği konusunda gerçekten çok fazla içgörü öğrendiklerini söylüyor. Uygulamanın bu konuda pek çok eksikliği olduğunu ve gerçekten oyununu geliştirmesi gerektiğini düşünüyorlar. Ve çalışmanın bulguları basitçe onu doğrular.

Bunun gibi çalışmalar, uygulamanın, algoritmanın işleyişi konusunda söz sahibi olmak açısından kullanıcılarına çok az veya hiç kontrol sağlamadığının kanıtıdır. Mozilla’nın 2019’dan beri YouTube ve algoritmasının çalışma şekli hakkında çok sayıda araştırma yürüttüğünü unutmayın.

Ve bu harika ve en son önerilere göre, YouTube’un kullanıcılara sürücü koltuğu konumlarını tekrar geri vermek istiyorsa çok daha fazlasını yapması gerekiyor. Neredeyse birkaç proaktif önlem başlatmak ve araştırmacılara uygulamanın API’sine ve farklı araçlara daha fazla erişim sağlamak gibi.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir