YouTube, tıpkı Netflix’in “Tudum”u gibi kendi imzalı lansman sesini ve akıcı animasyonunu yarattı ve bunu tam olarak nasıl yaptığını yeni bir blog gönderisinde ayrıntılarıyla açıkladı . Mini tantana, uygulamayı her başlattığınızda oynatılarak TV’lerdeki YouTube uygulamasında zaten göründü.
Platform, bir “sonik markalama” stüdyosu olan Antfood ile ortaklaşa sesi nasıl oluşturduğuna dair birçok ayrıntıya girdi. Çeşitli sesleri bir araya getirerek “insan”, “bağlantılı”, “anlamlı” ve “hikaye odaklı” bir şey yapmayı amaçladı. Aşağıda kendiniz duyabilirsiniz:
Aslında, karışımın her parçasının kendi adı vardır, örneğin “derin dalış”, “yukarı doğru gelişme”, “melodik imza”, “dokunsal hareket” ve “duygusal uyum”. Tüm bunlara çok fazla düşünce (ve şüphesiz para) girdi. Örneğin YouTube, “duygusal uyumun”, “YouTube’un gerçekten sevdiğiniz şeyleri keşfetmenize izin verme şeklini temsil eden” büyük bir 7. akor olduğunu söyledi.
Yani her şey yolunda ve güzel, ama üç saniyelik parça kulağa nasıl geliyor? Minik müzik eleştirmeni şapkamı taktığımda, ” Tudum ” kadar akılda kalıcı olmasa da kesinlikle hoş ve uyumlu . Eşlik eden animasyon eşit derecede iyi uygulanmış ama aynı zamanda biraz sıkıcı. Yine de erken günler, bu yüzden üzerimde büyüyebilir.
YouTube, Netflix’in yaptığı gibi akılda kalıcı bir isim bulmadı ve buna basitçe “YouTube sesi” adını verdi ve bunun hakkını verecek herhangi bir onomatopoeia düşünemiyorum. Her halükarda YouTube, ses ve animasyonun “önümüzdeki birkaç hafta ve ay içinde daha fazla yerde” görüneceğini söyledi.