Dünyaca ünlü video paylaşım platformu YouTube, geçtiğimiz aylarda kullanıma sunduğu Shorts özelliğini geliştirmeye devam ediyor. TikTok uygulamasının başının dertte olduğu şu dönemlerde YouTube, bunu fırsat biliyor ve TikTok rakibi özelliğini geliştiriyor.
Yayınla simgesinin yerini artık Shorts simgesi alıyor
Uygulamanın içindeki üst çubukta yer alan Yayınla simgesinin Shorts simgesiyle değiştirildi. Sadece bu da değil, şirket, Shorts özelliğinin erişilebilirliğini kolaylaştırmak amacıyla ekranı aşağıdaki gezinti çubuğundan yukarı kaydırınca özelliğin açılmasını sağlayacak yeni bir kısayolu deniyor.
Bu değişiklik, özelliğin kullanımında artış yaşatabilir
Simgelerin yeniden düzenlenme kararı her ne kadar basit bir hareket olarak görülse de aslında çok şey ifade ediyor. Shorts, uzun zamandan beri piyasada olmasına rağmen kullanım oranı gerçekten çok düşük. Bu yüzden daha fazla kullanıcıyı burayı kullanmaya teşvik etmek amacıyla bu değişiklik yapıldı.
İlk olarak Hindistan’da test ediliyor
Bu değişiklik, şu anda ilk olarak Hindistan’da test ediliyor. YouTube, bu değişiklikle Shorts özelliğinin kullanımının ne kadar artacağını tam olarak gözlemlemeden dünyadaki diğer ülkelere bu değişikliği sunmayacak gibi duruyor. Tüm gelişmeler için takipte kalın!