Popüler video akış siteleri ve sosyal medya platformları birbirlerinden özellik kazanmaya devam ediyor. kaybolan paylaşım özelliğe Snapchat ile hayatımıza girmeye başladı. Sonrasında ise Instagra’da Hikayeler olarak karşımıza çıktı. Sonrasında ise YouTube, TikTok tarzı kısa biçimli Shorts video özelliğiyle bunu sürdürdü.
Shorts özelliği ile popülaritesini ilan eden YouTube mevcut stratejik planlamasına ve büyümesine dayanarak bir süre daha böyle kalmaya kararlı görünüyor.
YouTube Shorts, 5 trilyondan fazla izleme aldı
YouTube CEO’su Susan Wojcicki, Salı günü içerik oluşturuculara yaptığı bir güncellemede, YouTube Shorts’u 2020’de ilk kez piyasaya sürmesinden bu yana 5 trilyondan fazla izlenme aldığını belirtti.
Geçen yıl YouTube, insanları 60 saniyeye kadar uzunlukta videolar oluşturmaya teşvik etmek amacıyla Shorts için 100 milyon dolarlık bir fon oluşturdu. Bu fondan ödeme alan içerik oluşturucularının yüzde 40’ından fazlasının takipçisinin oldukça az olduğu da belirtildi.Susan Wojcicki, yeni dönemle birlikte bu tarz yeni içerik oluşturuculara hem maddi hem de manevi bir destek vereceğinin de altını çizdi.
Ayrıca YouTube CEO’su, içerik denetleme konusundaki yeniliklere de değindi. Bununla birlikte YouTube’un içerik kurallarını çiğnediği için kaldırmış olduğu videoları ne sıklıkla izlediğini ve kaldırma sürecine nasıl geldiklerini paylaşacaklarını da açıkladı.
Bununla birlikte YouTube, kullanıcıların platformdaki temel videolardan ses kullanarak kısa filmler oluşturmasına olanak tanıyan yeni bir miks özelliği de sundu. Wojcicki’ye göre bu özellik, YouTube içeriklerini daha heyecanlı bir hale getirecek.