YouTube kısa süre önce, içerik oluşturucularının Shorts adlı popüler kısa biçimli video özelliği aracılığıyla uygulamadan daha fazla para kazanmalarına izin vermeye ne kadar hevesli olduğundan bahsetti.
Şirketin Shorts reklamları için yepyeni bir gelir programı başlatma isteğine ek olarak, içerik oluşturucu bağış programı için beta testine başlamaya da karar verildi. Burada hayranlar, uygulamada vurgulanan yorumları yayın içi satın alma şansına sahip olur.
YouTube kısa süre önce bu özel genişlemenin bir sonraki aşamasıyla halka açıldı ve hatta Shorts’ta da çalışacağını gösteren örnekler verdi. Creator Insider’ın videosuna
koyduğu bir dizi ekran görüntüsünden de anlaşılacağı gibi, izleyiciler Süper Teşekkürler’de satın aldıklarına bir göz atabilir. Bunlar, öne çıkan özelliği zaten etkinleştirmiş olan diğer içerik oluşturucular tarafından oluşturulan mesajlardır.
YouTube’un İş Ortaklığı girişiminin bir parçası olan içerik oluşturuculara ait belirli pazarlarda artık talep üzerine bulabilirsiniz. Ancak buna hak kazanmak istiyorsanız, uygulama genelinde 1000 yeni abone dahil olmak üzere geçen yıl en az 4000 saat izlenmeye sahip olmanız gerekir.
Bu tür eşiklerle karşılaşırsanız ve aktif olduğu bir bölgede bulunursanız, şanslısınız demektir. Artık, sohbet akışında görülen vurgulanmış bir mesajı da gösterecek olan Shorts aracılığıyla bağış kabul edebilirsiniz.
Şimdilik, henüz herkes için kapmak için uygun değil. YouTube’un dün belirttiği gibi, testlerin daha da başlaması için çok heyecanlılar ve beta sürümünün bir dizi içerik oluşturucuya sunulmasıyla yanıtı görmekle ilgileniyorlar. Ve önümüzdeki birkaç ay içinde, giderek daha fazla insan bu fırsattan yararlanabilir.
Şu anda hala testin ilk aşamasında, ancak zamanla Shorts içerik oluşturucularının platform genelinde para kazanması için önemli bir yol sağlayacak. Uygulama, bunun TikTok gibi rakipler üzerinde daha büyük bir avantaj sağlayacağını umuyor, ancak henüz tüm içerik oluşturucuları için para kazanma için doğru süreci oluşturmadı.
Ancak TikTok’un gerçekten de en iyi içerik oluşturucularla ilgili kapmak için yeni bir bağış özelliğine sahip olduğunu unutmayalım. Uygulamada 100.000’den fazla takipçisi olan kişiler, artık hayranlarından ve iyi dilekçilerinden doğrudan bir destek sağlayarak nakit karşılığında değiştirilen Hediyeler alabilirler.
Bu kesinlikle YouTube’un klasik YPP’sinden daha yüksek bir niteliktir. Ancak bazı uygulamaların çok çalışmasını ve para kazanma eşiğini düşürmesini bekleyebilirsiniz. Bu, daha fazla içerik oluşturucunun platformlarında bu tür fırsatlardan yararlanmalarını sağlayacaktır.
Bu, yaratıcı ekonomi dünyasında bir sonraki büyük şey, hayranlarla kalpleri ve en iyi yetenek formlarını kazanmak. Ve bu onların daha iyi bir alanın yolunu açmalarını sağlar.
YouTube şu anda bu konuda çok daha yüksek bir konumda. Son üç veya daha fazla yılda yaratıcılarına 50 milyar doların üzerinde para gönderdi. Yine de TikTok, yenmek için rekabet olarak selamlanıyor. Ancak YouTube harika tekliflerle ilerlemeye devam ederse, en büyük yıldızlarından bazıları için bugünün anlaşmasını gerçekten tatlandırabileceğini düşünüyoruz. Bu şekilde, YouTube yakında video ekosferinde önemli bir öncü olabilir.
Eksik olan tek şey, uygulamada daha fazla para kazanma potansiyeli ve bu, TikTok’un pazardaki lider kalesine gerçekten zarar verebilir. Şimdilik, TikTok kullanıcıları, ana odak noktası YouTube’da olduğundan, ek kanalları olarak Reels’de olduğu gibi, tekliflerinden çok memnunlar.
Çapraz paylaşıma kolayca izin verilirse, kullanıcılar daha fazla kazanma potansiyellerini en üst düzeye çıkarmaya istekli olabilir. Bu, uygulamanın özel sözleşmeler elde etmek için gemide daha fazla yıldız alması gerektiği anlamına gelir. Şimdilik, uygulama harika gidiyor.