Online itibar yönetimi Sosyopat Dijital Çözümler

İnsanlar, artık vakitlerinin çoğunu internette geçiriyor ve markalar için ‘online itibar yönetimi’ de bu nedenle ciddi bir gündem halini aldı. Sosyal medya kullanımının çılgınlık seviyesine ulaşması ile birlikte, birçok insan markalar ile ilgili olumlu ve olumsuz deneyimlerini hiçbir denetime tabi tutulmadan çeşitli mecralarda paylaşabiliyorlar.

Şu an binlerce kişi sizin markanızı arama motorları ile araştırıyor olabilir. Peki siz internette markanız hakkında ne konuşulduğunu biliyor musunuz? Markaların, kendileri hakkında internet üzerinden yapılan olumlu ve olumsuz yorumlara hakim olması gerekir. Yapılan olumlu yorumlardaki pozitif içeriği öne çıkararak, dijital dünyadaki itibarınızı arttırabilirsiniz. Aynı şekilde olumsuz yorumlar için doğru bir yönetim tekniği uygulayarak da bu olumsuzluğu markanızın lehine çevirebilir, markanıza duyulan ilgi ve sempatiyi arttırabilirsiniz.

Bugün birçok markanın eksik kaldığı konulardan biri de, internet üzerinden yapılan yorumlara doğru yönetim uygulamamaktır. Bu durum size önemsiz mi göründü? Sizi bazı istatistikler ile tanıştırmak isterim! 2017 yılıyla birlikte, en popüler arama motorlarından biri olan Google’da dakikada 3.5 milyon arama yapılıyor. Twitter’da dakikada 452 bin tweet atılıyor ve  Facebook’a dakikada 900,000 kişi giriş yapıyor.

Bu mecralarda aranan ve hakkında konuşulan markalardan biri de sizin markanız!

Markanızın online itibar yönetimi için uygulayabileceğiniz çözümler;

1-Arama Motoru Optimizasyonu(SEO)

Kullanıcıların büyük bir kısmı bir markayı tercih etmeden önce mutlaka internetten arıyor ve bu aramaların çoğu arama motorları üzerinden gerçekleşiyor. Kullanıcıların arama motorunda gerçekleştirdikleri aramalarda ilk sayfada sizinle ilgili ne gördüğünü biliyor musunuz? Olumsuz bir yorumun, kullanıcıyı markanızdan uzaklaştırması olasıdır.

2- Sosyal medyada bağ kurun

Artık neredeyse markaların tamamı dijital bir kimliğe sahip ve sosyal medya üzerinde aktif faaliyet gösteriyor. Markanız hakkında, sosyal medya üzerinden yapılan olumsuz yorumları doğru bir yönetim ile cevaplayarak pozitif bir algı oluşmasını sağlayabilirsiniz. Olumsuz yorum yapan kişi ile diyaloğunuz, sosyal medya üzerinde diğer kullanıcılar tarafından da izleneceği için kusursuz bir iletişim ve yönetim becerisi ile yönetilmeli; pozitif bir algı oluşturulmalı.

3- Web sitenizde bulunan içerikleri optimize edin

Kullanıcıların, markanız ile ilgili arama motorlarında yapma ihtimalleri bulunan soruların cevaplarına web sitenizde yer vererek onların sorularını cevaplandırabilirsiniz. Bu sayede başka mecralara gerek kalmadan, markanız hakkında gerekli pozitif yönlendirmeyi kendiniz yapabilirsiniz.

Online itibar yönetimi ile internet üzerinde markanız hakkında yapılan olumsuz yorumları pozitife çevirebilirsiniz. Aynı zamanda doğru kriz yönetimi ile hedef kitlenizin sempatisini kazanabilir, marka kimliğinizi güçlendirebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir